• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningslampa Thetford toalett

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Lampan som ska varna för när tanken är full har slutat lysa. Förslag på vad som kan vara fel mottas tacksamt.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Varningslampa Thetford toalett

Normal feil er at magneten på flotøren i tanken er blitt borte eller at flotøren har hengt seg opp. En kan lett sjekke om selve lampen virker med en magnet som en fører forbi føleren som sitter omtrent midtveis inn på høyre side ved tanken.

Er det den vanlige feilen så gjør ren tanken og inn med hånden - du kjenner nå fort om flotøren er der og om den kan bevege seg opp når det blir mye i tanken.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Varningslampa Thetford toalett

Plockade sönder min för en vecka sedan vid läckage och såg att kablarna till lampan är så svagt installerade i den sockerbit som finns så dom är oftast gått av eller har lampan gått sönder sitter i en gummibussning men allt sitter svårt till. Givetvis kan magnetventilen ge fel utslag efter vintern där den har hängt sig men Jag bryr mig inte hur svårt är det att titta ner i tanken och se nivån vilket är ett säkert sätt att avgöra när tömning bör ske. Plockade ner min toa i beståndsdelar så Thetfford 200 C kan jag utan och innan.
 
Toppen