• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning vid påfyllning av kontantkort!

F

F.d. 28368

Guest
Det har hänt att expediter i mindre nogräknade Internet caféer i Spainen har satt in påladdning för kontantkort på någon annans telefonkort i stället för på kundens kort. Nu har samma sak hänt mig i Vodafones butik i Brunsbüttel i Tyskland!

Jag antar att vi var ett perfekt mål för expediten eftersom vi var utlänningar som skulle tanka på ett SIM-kort för mobiltbredband. Telefonnumret står inte på dokumentet som levererades med SIM-kortet. För att hålla kortet aktivt skall det fyllas på inom 12 månader. Eftersom det var dags för påfyllning tog jag med mig dokumentet som jag fick med kortet och laddade på med minimibeloppet (15 Euro).

Efter påladdningen gick vi till bilen och skulle just betala för 24h, när jag såg att saldot inte hade uppdaterats. Vi gick tillbaka till butiken och expediten blev inte glad att se oss. Han uppgav att saldot kunde kollas med *100#. Han förväntade sig för modligen inte att jag skulle ta fram min olåsta mobiltelefon och prova på plats. Det saldo som visades var saldot före påladdningen. Därefter pratade han om saldokontroll för telefonnumret, vill minnas att det kollades med *100*<nummer>#. Det hela började framstå lite konstigt och jag ville komma till klarhet med varför saldot inte hade uppdaterats. Jag frågade expediten om han inte kunde se påladdning på mitt kort, men det sade han inte gick. Han sa åt mig att prova med *100# igen och då hade sladot blivit uppdaterat. Expediten hade pillat lite med butikens dator medans vi pratade. På min direkta fråga om han hade gjort något blev svaret ja.

När vi kom tillbaka till bilen kunde jag se att saldot var uppdaterat innan jag köpte Internet för 24h. Jag blev också nyfiken på att se om telefonnumret för på tankning var samma som telefonnumret på mitt kort. Turligt nog hade jag skrivit ner numret på pappert med inställningarna som jag fick när jag köpte kortet. Naturligtvis var telefonnumret till mitt SIM-kort ett helt annat telefonnummer än det telefonnummer som stod på kvittot från påtankningen.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen