• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning - intrångsrisk via Java

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Varning - intrångsrisk via Java

Appropå intrång i annans dator... med det här gratisprogrammet kan man gå in i en annan server och dator för fjärrstyrning.
Kan ju vara bra om man skall hjälpa någon att ta bort ett plug-in program...
eller sin gamla mamma som bor 40mil bort och behöver datasupport ;)

Bosse

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

En första uppdatering släppt idag, men MSB avråder från användande ännu. Enligt MSB en av de vanligare intrångsvägarna... Kolla på MSB sidan www.cert.se. För mer info och instruktioner! Lycka till och hoppas ni klarar/klarat er. Bengt Åslev

CERT-SE
www.cert.se

F

F.d. 29870

Guest

fikk mail fra min bank i dag at alle svakheter å hull som har varat i java skal vara fiksat.
så det skal ikke vere noen grund for å slette pogrammet nå.

jag har en kompis som fikk tappat sin konto med 95,000 tusen spend på grund av problemet ,men skulle få alla penene tilbake.;)
han skulle oppdatere java samtidig som han var i nettbanken det var da kontoen ble tappat.
så aldri oppdatere noe meds dere er i nettbanken da er det bare til å logga av.:oops:

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

fikk mail fra min bank i dag at alle svakheter å hull som har varat i java skal vara fiksat.
så det skal ikke vere noen grund for å slette pogrammet nå.

jag har en kompis som fikk tappat sin konto med 95,000 tusen spend på grund av problemet ,men skulle få alla penene tilbake.;)
han skulle oppdatere java samtidig som han var i nettbanken det var da kontoen ble tappat.
så aldri oppdatere noe meds dere er i nettbanken da er det bare til å logga av.:oops:

MSB via sin hemsida cert.se till fortsatt mycket stor försiktighet med användande av Java insticksmodul, uppdateringen behöver testas mer innan de säger mer.

F

F.d. 58547

Guest

Kanske därför jag ej kom in på Skatteverkets sida ang rotavdrag i går då. Skall testa idag när jag tagit bort det.
Det hjälpte inte./susanne

Senast redigerad av en moderator:
Toppen