• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

varning för tankning i Danmark

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: varning för tankning i Danmark

Varför tror ni att "Danskarna" bestämmer här uppe i denna delen av norden?
Mvh.
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: varning för tankning i Danmark

Jag har råkat ut för samma sak 2 gånger, passar mig noga för att betala vid pumpen. Hädanefter betalar jag bara i butiken. Fattar inte varför dom blåser turister på detta viset.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.891
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: varning för tankning i Danmark

Kan det vara så enkelt att många svenskar använder s.k. bankkort?
En riktig skitgrej svenska banker hittat på, och som dom tar betalt för till på råga.
Alltså ett kort knutet till ett privatkonto i bank, sen kan det stå visa,mastercard m.m.
men det hjälper inte.

Skaffa ett riktigt kreditkort och by-passa banken.
Samma sak vid onlinehandel, Swedbank är värst tror jag, dom e nästan bannlysta på PayPal, med sitt virituella skitkort.

Däremot så slipper man nog inte gebyr i danmark tyvärr.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: varning för tankning i Danmark

Jag har inte märkt nånting speciellt med betalningar i Danmark med VISA både med bränsle o varuhus. Kört varje år i o genom Danmark i över 30 år, vanligt VISA kreditkort.

Leif
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: varning för tankning i Danmark

Bankkort er oftest et Visa debitkort også kalt Visa Electron, ulempen er at det kun fungerer online. Det finnes også MasterCard debitkort med samme direkte belastning av bank-konto. Har selv Visa debitkort fra tre forskjellige land, alle fungere internasjonalt.

Danmark burde søke å få arrangere OS - i dagens regler fra IOC er det forbud mot andre betalkort i nærheten av arenaene enn Visa. Alle spisesteder og butikker skal ha skilt om at de kun aksepterer Visa eller kontanter!
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: varning för tankning i Danmark

Vi är i Danmark nu och har hittils inte märkt något konstigt med betal/kontokort än.

MEN det är spännande att se vad dieseln hamnar på framåt kvällen, minst 1 dkr billigare under dagen!

Just nu i Ribe 9.74/l i Haar:s automat vi Fötex?

//Tommy
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25282

Guest
Sv: varning för tankning i Danmark

Hej
Benzin og Dieselpriser er i Danmark billigt i tidsrummet ca. 16.00 - 10.00
Kan du finde en Haar tank så er det helt sikker den billigst.
Vil du tanke dyrest muligt så tank på en motorvejs station......

Rigtig god tur til Danmark
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.727
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Sv: varning för tankning i Danmark

När vi åkte till Barcelona i somras så tankade vi i Luxemburg Där råkade jag ut för samma sak ,tankade för 72 Euro, kollade på kontoutdraget när vi hade Wifi senare på kvällen , macken hade reserverat en summa av 150 Euro, tog 4 dagar innan dom släppte på reservationen och drog det rätta beloppet. Använder ett Visa-kort.

Roffe
 
Toppen