• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning för oseriös husbilssäljare!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Svensson&Svensson

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Bjuv
HBK-Nr
8506
Medlemskap
2024
Sv: Varning för oseriös husbilssäljare!

Hej igen!

Efter maratonurladdningen över AG-Motors oseriositet här igårkväll kom vi på tanken att gå ut på Rejta.se. Det var faktiskt AG själv som påminde oss om sidan.
Den innehöll inte bara två inlägg, utan sju bedömningar. Endast en hade något gott att säga om AG Motor, men deras inlägg var från februari i år. Har de inte ägt sin husbil längre än så, så lär de nog fundera över om betyget på Rejta. se var så rättvist av dem, när problemen kommer och AG´s slingrande och osanningar börjar hagla över dem....

De övriga sex bedömningarna med oss inräknade, var skrämmande lika varandra! Samma problemställningar och samma bemötande med osanningar och undanflykter från AG. Gå gärna ut och titta:"Rejta.se AG-Motor". Känns bra iallafall att man inte är ensam i sk---en!

Glad påsk på er alla! / Svensson&Svensson:spinny:
 

JCoMC

HBK Medlem
Inlägg
246
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2025
Sv: Varning för oseriös husbilssäljare!

Med tanke på omständigheterna och det som berättas kring närheten till konkurs, kanske det är som någon nämnde i ett annat ärende kring ett husbilsföretag som saluför samma märken; Det skulle kunna vara likviditetsnivån som styr viljan att göra rätt för sig.

Lyckat till!
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Varning för oseriös husbilssäljare!

För ca 1 år sedan fanns intressenter som anmälde sitt intresse att köpa företaget som låg ute till försäljning. Än idag har inte något hörts som svar på intresseanmälan.
 

JCoMC

HBK Medlem
Inlägg
246
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2025
Sv: Varning för oseriös husbilssäljare!

För ca 1 år sedan fanns intressenter som anmälde sitt intresse att köpa företaget som låg ute till försäljning. Än idag har inte något hörts som svar på intresseanmälan.

Precis så var ägarens egen beskrivning vid besök i slutet på sommaren 2012. Han skulle sälja företaget och trappa ned nu i början på året.
 

Svensson&Svensson

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Bjuv
HBK-Nr
8506
Medlemskap
2024
Sv: Varning för oseriös husbilssäljare!

Hej igen,alla!:p

För att göra en lång historia kort;Nu ligger Anders Gustavssons företag AG-Motor AB ute på en sida på Internet för företagsförsäljningar. 750.000:- vill han ha för företaget.
Har kollat upp att eftersom det är ett aktiebolag, så måste den nye ägaren överta även skulder, krav från tidgare kunder mm. Undrar om han får det sålt...

Vi kommer att besöka AG imorron, tisd. 27/8-13 och begära tillbaka våra pengar med sedvanlig bankränta på. ARN fattade i sitt beslut i oktober förra året att AG inte fick någon omprövning av ärendet, utan deras första beslut står fast. Han skall följa sex-månadersreglen om att generatorhaveriet räknas som ursprungligt fel och alltså fanns där vid köpet. Inget annat gäller.Inte hans Solid garanti heller. Och om han inte följer ARN´s beslut riskerar han att hamna på deras Svarta Lista. Men det kanske han struntar i, nu när han vill sälja företaget.

Var med vår husbil på service idag, med Midland Oil. Killen som servade var samma person som bytte generatorn när vi var superstressade för att hinna till Norrköping på begravning dec-11. (Se tidigare inlägg.) Han och en kompis har lämnat Agroma och startat eget och det går för fulla segel. Han är f ö ingen släkting som AG hävdar i tidigare inlägg. Han har varit sambo med min mans systerdotter, men de har separerat för ett par år sedan.

Men han är betydligt mycket mer kompetent än AG´s kvarvarande reparatör som 2011 missade att brännaren var slut i vår kyl, så den inte kylde längre. Han tyckte att man "fick acceptera att det var 8-10 grader i kylen". Detta emotsade med emfas Styrbjörn, tekniker på Thetford, kylskåpstillverkaren, i Göteborg i telefonen till mig när jag ringde dit! Max 5 grader i kylen!! Och brännare till gasolen är förbrukningsvara som måste bytas då och då, sa han. Det borde väl en som har sålt husbilar i 22 år känna till, tycker man.Men AG var totalt okunnig om det...
Reparatören har också lyckats kladda ner halva duschen med silikon och smutsiga fingrar när vattenläckaget skulle åtgärdas som jag upptäckte precis när vi köpt bilen. Det kan man ju ta bort med rödsprit innan det härdat....kompetens och kvalitét...

Hör av mig hur det gick...../Birgitta:msn_fingerscrossed:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen