• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VARNING för Husbilsmäklaren i Vallentunas sisu försäkring

Nicklas o Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Björsäter
HBK-Nr
33907
Medlemskap
2024
Vi köpte vår husbil av Mats på husbilsmäklaren i september -21
dom hade den modell som vi sökte och till ett pris som vår ekonomi klarade
i affären så köpte vi till 24 månaders SISU Fordonsgaranti
sommaren -22 så började vårt kylskåp att krångla
gjorde rent brännaren mm
sensommaren anmälde vi det till mats (vi hade ju köpt en försäkring)
det var inga problem
vi blev kontaktade av Zeta fritidsservice om reparation
jag felsökte åt dom mm
dom skulle återkomma med en tid för rep
jag frågade om tider men det var mkt att göra
vinter kom så vi ställde av bilen
tog kontakt med verkstaden igen om reparation
ställde på bilen 1/3-23 för att den skulle till verkstad
sen hände inget mer
efter 8månader tröttnade vi och köpte ett nytt kylskåp (tog en förmiddag att byta)
meddelade mats att vi var mkt missnöjda med hans verkstad (för all kontakt går genom verkstaden)
Han bara beklagade och hänvisade till avtalet att vi inte får göra nått själva för då upphör försäkringen
mats bryr sej inte om negativ kritik bara han slipper att betala nåt så är han nöjd
Nu startar inte vår takmonterade ac men det löser jag själv vill inte vänta 8 månader till och hör ursäkter
Vi har inget emot husbilsmäklaren men hans fina sisu-försäkring och zeta fritidsservice är inget bra
Bara liten varning till er som funderar att köpa där
försäkringen är inte värd nåt det är bara skitsnack

MVH
Nicklas o Elisabeth
070-6586776
 
F

F.d. 73249

Guest
service finns inte längre, det handlar bara om att lura folk på så mycket pengar som möjligt.
det kvitter vart eller vad man handlar...sörjligt
 

IrisLeif

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
35962
Medlemskap
2025
Vi köpte vår husbil av Mats på husbilsmäklaren i september -21
dom hade den modell som vi sökte och till ett pris som vår ekonomi klarade
i affären så köpte vi till 24 månaders SISU Fordonsgaranti
sommaren -22 så började vårt kylskåp att krångla
gjorde rent brännaren mm
sensommaren anmälde vi det till mats (vi hade ju köpt en försäkring)
det var inga problem
vi blev kontaktade av Zeta fritidsservice om reparation
jag felsökte åt dom mm
dom skulle återkomma med en tid för rep
jag frågade om tider men det var mkt att göra
vinter kom så vi ställde av bilen
tog kontakt med verkstaden igen om reparation
ställde på bilen 1/3-23 för att den skulle till verkstad
sen hände inget mer
efter 8månader tröttnade vi och köpte ett nytt kylskåp (tog en förmiddag att byta)
meddelade mats att vi var mkt missnöjda med hans verkstad (för all kontakt går genom verkstaden)
Han bara beklagade och hänvisade till avtalet att vi inte får göra nått själva för då upphör försäkringen
mats bryr sej inte om negativ kritik bara han slipper att betala nåt så är han nöjd
Nu startar inte vår takmonterade ac men det löser jag själv vill inte vänta 8 månader till och hör ursäkter
Vi har inget emot husbilsmäklaren men hans fina sisu-försäkring och zeta fritidsservice är inget bra
Bara liten varning till er som funderar att köpa där
försäkringen är inte värd nåt det är bara skitsnack

MVH
Nicklas o Elisabeth
070-6586776
Hej
Var själv där och skulle köpa bil, blev lite undrande när jag såg parkering innanför staket med arbetsbyscha i hörnet, när vi frågade om vi fick låna toalett blev vi hänvisade till Byggmax. Hade åkte från Göteborg för att titta på en Concorde han hade. Det slutade med att han inte ville sälja bil till mig för jag ställde för många frågor till honom. Bad om att få se serviceprotokoll, då steg en äldre man fram och sa att det är han som gjort service och han frågade om vi inte litade på hans arbete, så inget protokoll. Frågade om de kunde kontrollväga bilen men det ville de inte, och läser man så är det Mats som äger allt inklusive Garantin som säljs till och allt under namnet Skumpan AB. Så det var ingen positiv upplevelse. Jag har arbetat inom fordon i 40 år och detta är den typen av handlare som man varnar folk för och ändå står jag där på hans grusplan och är intresserad av en bil.
Verkstaden och service på fordon sköttes av den äldre mannen som vi träffade.
Det är klart att det skiljer på priset mellan Forsbergs i Hyssna och Husbilsmäklaren och det måste det göra med tanke på service och bemötande samt de garantier som lämnas.

Häls Leif
 

Backe

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
33863
Medlemskap
2024
Hej
Kan bara hålla med Niklas och Elisabeth
Fordonsmäklarens SISU garanti ingav mig som köpare en falsk trygghet. Det finns några klausuler i den som i princip gör det omöjligt att få någon ersättning, trots att själva felet som sådant täcks av garantin. Dessutom innebär max beloppet på 20 000 kr att om du drabbas av ett omfattande fel så täcker ersättningen i stort sett bara felsökningskostnaden. Vi köpte en husbil av Mats vilken bärgades akut två gånger under första året. Inte vid något av dessa tillfällen trädde SISU garantin in. Ena gången var det generatorfel. I försäkringsbrevet nämns uttryckligen att detta omfattas av garantin. Bilen fick bärgas akut till Mercedesverkstad i Länna . Jag mejlade Mats direkt vid händelsen att det var generatorn som var trasig och att den behövde bytas ut. Mats svarade inte på mitt mejl, så jag såg ingen annan utväg än att ge verkstaden, dit bilen akut hade bärgats, uppdraget att byta generatorn ( oavsett om garantin täcker kostnaden eller inte så behövde den bytas och verkstaden kunde inte vänta på att Mats skulle svara på mitt mail för att godkänna åtgärden). När väl Mats svarade gav han beskedet att eftersom han inte godkänt utbytet hade SISU garantin upphört att gälla. Dvs vi fick betala bytet av generator.
Mats vill inte, efter att han sålt bilen, ha en direkt kontakt med oss som köpare utan det är mejl som gäller , vilket är väldigt frustrerande. Dvs genom att Mats gör sig själv otillgänglig blir det i praktiken omöjligt att föra en vuxen diskussion om SISU garantins omfattning.
När det gäller Zeta fritidsservice så har jag ett fel på trappen som konstaterades för ett år sedan. Ett nytt relä ska vara beställt men idag ett år senare är relät fortfarande inte bytt och inget kontakt går att få med Zeta...
Så en Varning är på sin plats kanske inte bara för SISU garantin utan också för köp av Fordonsmäklaren i Vallentuna.

Per Backe
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vilken jxxxa luffare! Vi får starta ett vigilantesgäng! Nån jävla ordning måste det vara även i husbilsbranschen! :cool: Men skämt åsido, förbaskat bra beskrivningar, i klartext, utifrån ett konsumentperspektiv. Det ska vi fortsätta med!
 
Senast redigerad av en moderator:

Nicklas o Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Björsäter
HBK-Nr
33907
Medlemskap
2024
Vi fick ett svar från mats

(Hej Elisabeth
Det var tråkigt att ni inte hörde av er till oss för låta oss hitta alternativ när ni upplevde att det var svårt att få tid på verkstaden och att kommunikationen med verkstaden fungerade dåligt, innan ni valde att själva byta ut hela kylskåpet istället. Garantin är en slags försäkring med villkor vi har att rätta oss efter i likhet med andra försäkringar.
Vi tackar för återkopplingen. Vi jobbar ständigt för att förbättra oss och har upprättat nya rutiner för att förhindra att liknande inte händer i framtiden.

Mats, Husbilsmäklaren)

Vet inte vad man ska tycka om detta
han får det att låta som det är vårt fel att vi inte fick hjälp
/Nicklas o Elisabeth
 
F

F.d. 73249

Guest
det klart han gör, så ni inte ska springa o snacka skit om han.
tror du det ditt eget fel säger du ju inget till andra
det är ALLDRIG ditt fel när en försäljare vägrar stå för sitt ansvar
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vi fick ett svar från mats

(Hej Elisabeth
Det var tråkigt att ni inte hörde av er till oss för låta oss hitta alternativ när ni upplevde att det var svårt att få tid på verkstaden och att kommunikationen med verkstaden fungerade dåligt, innan ni valde att själva byta ut hela kylskåpet istället. Garantin är en slags försäkring med villkor vi har att rätta oss efter i likhet med andra försäkringar.
Vi tackar för återkopplingen. Vi jobbar ständigt för att förbättra oss och har upprättat nya rutiner för att förhindra att liknande inte händer i framtiden.

Mats, Husbilsmäklaren)

Vet inte vad man ska tycka om detta
han får det att låta som det är vårt fel att vi inte fick hjälp
/Nicklas o Elisabeth
Värsta sortens manipulerande lurendrejare! Tar aldrig sitt ansvar. Vänder hela tiden bevisbördan mot kunden. Ursäkta språket men ett riktigt jxxxa skithus!!
 
Toppen