• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning för Garmin Ecoroute !

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026
Tycker ni att eran Garmin tar konstiga genvägar så beror det på att funktionen " Eco-route " verkar ha större inverkan på vägvalet än era inställningar i " navigering ", den kan t.e.x. gena genom ett samhälles centrum om huvudvägen går runt samhället eller in på grusvägar i en skog trots att man har inställningen " undvik grusvägar " eller " kortare tid " bara för att spara några bränsledroppar.

Det finns 2 sätt att komma förbi problemet.
Nr. 1 är en total återställning av GPS:n, men det betyder att alla inställningar och uppdateringar i GPS:n försvinner !

Nr. 2 är att man helt enkelt lurar eco-route att tro att huvudvägar är mera bränslesnåla med orealistiska inställningar ( t.e.x. låg siffra för motorväg och hög siffra för stadskörning ) i fordonsprofilen vilket jag beskriver i tidigare tråden om Garmin.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t89241-2/#post744661

Tillbaka
Toppen