• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varning för A7!

RocDoc

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
41656
Medlemskap
2025
Precis hemkommen efter en rundtur på kontinenten,väg A7 efter Hamburg c:a 50 mil är i uruselt skick.
Har kört runt i bla. gamla Östtyskland i över 30 år och det här var bottenrekord.
Försök att planera alternativ rutt om ni är på väg neråt.
Som vanligt många vägarbeten över hela Tyskland,men inga stopp utan man rullar på i 80 km/h helt okej.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Hade tänkt köra A7 som omväxling till 1 som jag kört 10 gånger, men får väl ställa in det.
Verkar som tyskland aldrig kommer ifatt med vägbyggena utan att det går bakåt. När man kör förbi vägbyggen så är det en massa varningar och begränsningar men sällan att man ser någon arbeta på vägen??

RocDoc

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
41656
Medlemskap
2025
Vi hälsade på släktingar i Liechtenstein och dom menade att Tysklands ekonomi var riktigt dålig just nu.
Hemresan körde vi genom östra Tyskland blandat Autobahn och mindre vägar,där var det helt okej trots alla vägarbeten.

Conny B

HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
24997
Medlemskap
2026
Tänk så olika det kan upplevas. Vi körde till Italien i Juli längst A7 på vägen ner och för omväxling tog vi Östra vägen hem (A1) som många säger är bättre. Vi tyckte den vägen var sämre än A7. Så man skall nog testa själv.

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Ja..det här nog inte riktigt så enkelt att svara på..jag har kört båda! Jag tycker att det varierar..sen beror det också på vart man är på väg.
Men östra ? ? ?

roker

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2025
Gävletrakten har fina vägar, klimatet är varierat och omväxlande som vi svenskar gillar, res vidare norrut och du får kanske uppleva medelhavsteperatur , möjligen än engångsföretelse, men man undrar vart är vi på väg.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Vi chansade på A1 söderut,det var fel beslut, 5 km tog 4 timmar norr Hamburg, pga. vägarbeten, vi brukar normalt unvika A1 kör A7eller A9 trots längre väg

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Jag undviker hamburg kör på 1 mot lubeck sen vänder jag norrut . Men kommer jag norrifrån blir gps tokig och skickar mej till alla möjliga småvägar och byar. Vet inte varför det händer men ska byta gps.

Toppen