• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varmvatten i husbilen...

F

F.d. 50036

Guest
Hej alla HBK.are

Bytte husbil och fick då Alde-värme istället för Truma som vi hade i den förra bilen. Med Truman upplevde vi alltid att varmvattnet räckte (12,5 liter), med Alde pannan (8,5 liter) så tycker vi att det alltid är ett gränsfall att vattnet räcker viket gör att man alltid har känslan av att du måste snåla med vattnet i duschen.

Nu till min fråga: Är det någon som har en lösning på problemet? Hur kan jag göra för att utöka förrådet av varmvatten? eller är det såm enkelt att något kanske är felinställt? Tror dock inte att det är så då inställningarna är tydliga och enkla.

Tacksam för svar.... hälsningar Torbjörn :):):)
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.593
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Varmvatten i husbilen...

Enklaste sättet bör väl vara att höja temperaturen på varmvattnet som du då måste spä med mer kallvatten.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Varmvatten i husbilen...

Låt Alden vara på hela tiden, det kommer mer....

Givetvis är detta beroende på hur mycket vatten man förbrukar, vi har aldrig haft problem med att varmvattnet inte räcker. På alde finns ju också ett specialläge för varmare vatten.

hälsning
jyrki
 
Toppen