• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Variomobil

F

F.d. 53022

Guest
Tänkte slå ett slag för Variomobil.
På Variofabriken står en demobil Vario Star 750 som varit utställningsbil och gått 250 mil,
den har all tänkbar utrustning och byggd på mercedes sprinter 518 CDI.
Perfekt för 2 personer och all extrautrustning är fabriksmonterad.

200 L vatten, gråvatten 150 L, 120 L tostank, automatlåda, AC, backkamera, LED lampor, Omnistor markise, vinterpaket, parabol + TV, navigator, solpanel, inverter 1500 W, AGM-batt 225ah, totalvikt 5300 Kg.

Den är dyr, men man får en fullutrustad bil. Dom begär 199000 euro, det blir ca 1850000 svenska kr. Det går att diskutera priset, men dom är svåra att förhandla med. www.variomobil.com

Bosse

F

F.d. 18508

Guest
Sv: Variomobil

om ni ser ett stort kalhygge strax norr om orsa till våren
så är det för att jag ska köpa en vario 1200..:)

F

F.d. 53022

Guest

De e rätt.
Ordna en stor ställplats på kalhygget, Åk sen ner å köp en Vario 1200.
Bosse

F

F.d. 29841

Guest

Hej Orsa
Hur är det ställt? Du som inte kan hantera en "skördare" hur ska du få ner skogen?
Håll dig till bergvärmen istället.
ha det.
/vidhem

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Måste påstå att Variomobil är en av de snyggaste husbilarna som jag sett, både in och utvändigt.
Prismässigt ligger den väl som Concorde kanske, utan att veta vad varesig den ena eller den andra kostar med jämförbar standard.
Men läcker var den...tankar från en som gärna sneglar åt de USA byggda husbilarna av nyare modell.
//Tommy

F

F.d. 53012

Guest

Tycker att den ser ut som Malin Bayards hästtransport. Behövs verkligen en buss för att semestra.

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

Hej Bosse

Jag var inne och tittade på er nya Varimobil 950 SH och maken till husbil har jag inte skådat innan, en fantastisk husbil, kan bara gratulera er.
Men jag kan inte hålla med om att denna Vario Star 750 som du gör reklam för i HBK skulle vara en fullutrustad husbil att rekommendera.

Man förväntar sig väl ändå att en husbil i denna prisklass skall inneha en viss grundutrustningsnivå, det saknas självklara saker som t.ex en full size garderob att hänga ytterkläder i ( finns ingen garderob över huvud taget i husbilen ) eller ett riktigt kylskåp med frysfack och ugn samt inte minst behovet av en luftkonditionering i bodelen.

Nej, denna Vario Star 750 för 2 miljoner är ett riktigt fel-bygge i mina ögon.

PS. Bosse,,,, gå inte ur HBK bara för att du får lite mothugg.
Verkar varar en ganska vanlig reaktion nu för tiden.

//T

F

F.d. 53022

Guest

Hej //T

Jag kan hålla med om att det kanske behövs mer garderober, fanns bara 1 fulllängdsgarderob mellan sängarna bak, vad du menar med att riktigt kylskåp saknas förstår jag inte, det finns ett kylskåp på ca 100 lit med frysfack.

AC kanske saknas dom ser man ju inte numera när dom sitter under bilen.

Jag har varit inne i bilen, det har inte du, tror jag.

Jag imponerades av att den var stor invändigt mycket välbyggd och väl genomtänkt, det finns väl genomtänkta detaljer som imponerar, men svåra att beskriva här.

Så det enda jag håller med om, är att den är dyr och AC kanske saknas, men man får en av dom mest välbyggda husbilarna som finns.

PS Och skulle jag lämna HBK så beror det inte på mothugg från dej, det tål jag.

Bosse

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025

Morning vänner
Jag har varit inne i Bosses bil, en dröm, helt underbar.
Min Concorde kan slänga sig i väggen vid en jämförelse, fast den är ju mycket äldre förstås, kan bara gratulera er.
MVH KEJO o INGER

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025

Grattis Bosse & Monica till den nya bilen vilken kanonbil och bostad, kan nog räkna med att det blir många som blir nyfikna att titta på den, om inte annat då ni kommer till vår träff på Wapnö Gård 2011.
Får väl hitta en plats så ni även får ut "lillbilen" :)

Ha det bra var rädda om er och bilen.

F

F.d. 58621

Guest

Jag har inte köpt en husbil, jag har köpt ett hem.
Vi skall alltså inte semestra, vi skall bo i hästbussen.
Bosse

Stort GRATTIS till den verkligt snygga rullande bostaden.
En sådan buss skulle min kära hustru troligen aldrig gå med på att köpa.
Funderar på, blir ni inte rejält begränsade med en sådan buss?
Den sticker ju ut en hel del och verkar vara väldigt tung.
Det måste vara aningen riskabelt att ge sig in på små okända vägar.
V-backen :wink:

Toppen