• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför vintercampar du?

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2027
Nämn så många positiva saker som gör att man vill prova på vintercamping.

Nu tänker jag inte på att det är varmt inne och kallt ute, för det är det hemmavid med, framför kaminen.

Vi provade på vintercamping i mars, tyckte det var mysigt och gott och varmt som du skrev.
Men frun känner av draget som blir i en husbil oavsett hur varmt man har det i husbilen.
Så hon får ännu mer värk än det dagliga normala hon har varje dag.
Jag själv hade gärna vinter campat hela vintern, det jag gillar är att det är så lugnt och skönt. Färre husbilar över allt och man kommer ner i varav väldigt fort. Promenader och sitta och läsa eller spela spel är det man kan göra + laga mat. Vad behöver man mer, allt är när och man kan inte gå runt och fundera vad man ska hitta på att göra som det blir hemma!
Sen är det lite bökigt med vattnet om man inte har på värmen eller ett garage att ställa husbilen i på veckorna när man jobbar.

Jag har också problem med att det drar när det är kallt ute även inomhus hemma. Värk i kroppen kommer som ett brev på posten, När det gäller husbilen får man felsöka lite med en trådlös tempmätare då kan man se var kalluften kommer in och värmen går ut. Ofta är ventilationen gjord för många personer och inga stora tempvariationer. Silvertejp kan behövas på vissa ställen. Jag tar friskluft till värmaren utifrån så då blir det övertryck inne och inget drag. De flesta roterar inneluften vilken går upp i taket vid luckan och skapar undertryck och det kommer in kalluft utmed golvet.

Tillbaka
Toppen