• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför ingen textruta?

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Tidigare fick jag en textruta när jag pekade på en trådrubrik i forumet. Nu får jag textruta endast på vissa rubriker. Någon som vet varför?
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Varför ingen textruta?

Hur detta med "tooltip" som det kallas) hanteras, hänger på vilken webbläsare du har.

Det är inte så att du håller markören stilla för kort tid, när de inte visas?


Med det sagt har jag noterat en förbättring i senaste Firefox 3.6, tooltip visas tills man flyttar markören (förut visades den i ett par sekunder). Det gör att man faktiskt hinner läsa färdigt även ganska långa texter i rutan.

//Stefan
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.267
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Varför ingen textruta?

Antagligen beror det på att du uppgraderat din Internet Explorer. För att få tillbaka textrutorna kan du ställa programmet i "Kompatibilitetsläge" som återfinns under rubriken Verktyg i IE. Jag är inte hundra just på rubriken Verktyg eftersom jag själv använder en äldre version. Kan också ligga under någon annan rubrik, "Visa" kanske.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Varför ingen textruta?

Antagligen beror det på att du uppgraderat din Internet Explorer. För att få tillbaka textrutorna kan du ställa programmet i "Kompatibilitetsläge" som återfinns under rubriken Verktyg i IE. Jag är inte hundra just på rubriken Verktyg eftersom jag själv använder en äldre version. Kan också ligga under någon annan rubrik, "Visa" kanske.

Tack nu funkar det!

PS Det ligger under verktyg DS
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.614
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Varför ingen textruta?

Hej, det räcker t.o.m. att bara klicka på rutan med "ett sönderrivet blad" till höger om adressrutan och till vänster om uppdatera och stoppa rutorna på den övre synliga verktygsraden om man inte vill ha funktionen igång på alla hemsidor.

JANKRO.
 
Toppen