• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför har man inte medl. nummer på bilen

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Hej
Nu föstår jag varför men inte vill sätta upp nummret efter logon.
Man kör in på en ställplats (Ex Bua) kopplar in ström, fyller vatten, tömmer osv, men när det är tid att betala så drar man vidare.
Fy skäms

Lasse:mad:

F

F.d. 58547

Guest
Sv: Varför har man inte medl. nummer på bilen

Om det nu är medlemmar så skall de ej vara med i klubben längre när de bär sig åt så anser jag.Ut med omedelbar verkan.susanne

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 58571

Guest

Vad är det som säger att man inte har betalat i förskott ?

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025

Om det nu är medlemmar så skall de ej vara med i klubben längre när de bär sig åt så anser jag.Ut med omedelbar verkan.susanne

Skall samma sak gälla vid fortkörning, körning mot rött ljus, körning mot enkelriktat, snatteri och allehanda andra brott och förseelser vi kan göra i eller i närheten av vår husbil???

T

Teddi

Guest

ja håller med dej sussanne,,fortkörning-liknande,,va har de med klubben att göra?? men skita ner sej kollektivt på dom platser en del försöker få till,,ta den sista ja la in i falkenberg,,den vara inte ett år ens,,
varför?? jo,,ge f-n i att betala,, trycker i en sopsäck i en papperskorg som är avsedd för just papperskorg,,

ja bugar o tackar,,nån från klubben??har ingen aning,,helt betydelselöst,,

ta med detta i nya stadgar så känns de betydligt lättare att vara med på banan,,tackar,,teddi, ja har blivit mätt,tack,,

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8325

Guest

Hej
Nu föstår jag varför men inte vill sätta upp nummret efter logon.
Man kör in på en ställplats (Ex Bua) kopplar in ström, fyller vatten, tömmer osv, men när det är tid att betala så drar man vidare.
Fy skäms

Lasse:mad:

Jag har inget medlemsnummer uppsatt, och inte ens en loggan på bilen....gör det mig då automatiskt till kriminell ?
Varför välja se problem som inte finns !

Publikanen

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2025

Man ser ofta bilar som är till salu där man ej tagit bort medlemsnummer och märke, det skulle vara bra om de som har sitt märke och nummer på bilen tog bort detta vid försäljning. Har man ej möjlighet att ta bort märket själv kan man ju be om hjälp med detta.

Med vänlig hälsning.

Publikanen

F

F.d. 8325

Guest

Hemska tanke, tänk om dom betalat i förskott som Gunilla&Bernt skriver vore på sin plats att kolla det först innan man vräker ur sig och spyr galla över det.

//Pelle

.....ja, och så kan det även vara så att man glömt betala "notan" pga stark hemlängtansiver. Och att glömma misstänker jag att många av oss har fått känna på med stigande ålder.

F

F.d. 55557

Guest

Om man betalt eller ej kan vi ju inte ta ställing till.

MEN dom som tömmer sitt skit där det inte skall tömmas bör man sätta ut här med både namn och nummer,skapa ett ämne.DOM här tömmer skit!!

Ha en härlig helg Svenne o Bibban

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Om man betalt eller ej kan vi ju inte ta ställing till.

MEN dom som tömmer sitt skit där det inte skall tömmas bör man sätta ut här med både namn och nummer,skapa ett ämne.DOM här tömmer skit!!

Ha en härlig helg Svenne o Bibban

Bättre att mejla syndarna, tycker jag. Skampålen är avskaffad!

Jappe

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Stog på ställplatsen Ulricehamn. Där stog en Holländare som kopplade in en slang från avloppet ut i diket.Gick då fram till den bilen och frågade om det var OK i deras hemland.
Vips så stängde dessa personer kranen och tog bort slangen.Har tyvärr inte regnr. Ska alla från detta land hängas ut eller???Men ett ofog var det av dessa turister.
HaDe Hasse:mcride:

I

Iveco 35

Guest

Om man nu inte vill ha dekaler på husbilen kan man ju ha en skylt att sätta i rutan när man stannat. De kan väl inte vara farligt att visa klubbtillhörighet.:)

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Jag tycker egentligen inte om att ha dekaler på bilen men använder mig av klubbens lilla dekal och har fixat siffrorna till medlemsnummret själv, så om någon skulle tycka att jag bär mig illa åt så får man ta fram kikaren eller gå närmre för att kolla vårt medlemsnr. Som nämnts tidigare så finns även transportstyrelsen hemsida. Jag brukar som flera har nämnt gå fram och prata med folk som jag ser gör dumma saker, dom flesta blir inte sura men kanske lite generade ibland. Detta händer ytterst sällan då dom flesta av oss är utrustade med vanligt sunt förnuft.

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026

:confused:Om han betalt i förskott?? Då har han i vart fall inte betalt denna gången. Var närvarande när dom kom och när dom åkte.
Lasse

Så konstigt det blev, jag ville bara lufta att det finns dom som inte betalar, nu blev det en massa skriveri om att ha dekaler på bilen. Bäst att var tyst och inte skriva.

Lasse :swoon:

Senast ändrad:
Toppen