• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför förvarar handlare bilar och vagnar utomhus?

F

F.d. 24333

Guest
Hej,

Håller just på att leta begagnad bil till familjen och en sak som jag retar mig på är att nästan alla handlare förvarar sina bilar och husvagnar utomhus under vintern. När jag läser privata annonser och tips så skriver de flesta att bilen förvarats inomhus under vintern.

Om det nu är så viktigt varför bryr sig inte handlare om detta? Gissar att inte alla är ansvarslösa bilskojare.

Efter att ha läst igenom mycket i detta eminenta forum letar i alla fall jag efter ett bra privatköp med få ägare.

Tacksam för kommentarer,

Erik H
 

ellerto

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Gotland
HBK-Nr
3031
Medlemskap
2024
Sv: Varför förvarar handlare bilar och vagnar utomhus?

Klarar dom inte av att stå utomhus kanske det inte är något att ha i alla fall.
Fördelen med inomhus förvaring är att man inte behöver tvätta mer än 2 ggr.
 
F

F.d. 10115

Guest
Sv: Varför förvarar handlare bilar och vagnar utomhus?

Alla husvagnar och husbilar mår bäst av förvaring under tak men för en handlare skulle det bli enormt stora ytor att bygga tak över och därför blir det en kostnadsfråga....
 
F

F.d. 24333

Guest
Sv: Varför förvarar handlare bilar och vagnar utomhus?

Just så, det ser ju sjukt proffsigt ut. Här skulle jag kunna handla bil :) Inte hos de firmor som känns som Ruffel och Båg AB.

/Erik
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Varför förvarar handlare bilar och vagnar utomhus?

Om man gör fukttest på en bil som står utomhus då är det ju det som gäller, men en som stått inomhus visar ju bra värden då ,men kan ju läcka in som ett såll ute.
Det har vi själva fått erfara./susanne
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Varför förvarar handlare bilar och vagnar utomhus?

:confused: Vi är många som använder bilen året om , om den inte tål att stå ute hur ska då vi bära oss åt ?
Har aldrig haft några problem med fuktskador , kanske just för att bilen används året om och dom flesta utrymmen då är uppvärmda ingen risk för frostsprängning .
Precis som Susanne skriver en bil som alltid stått under tak kanske läcker som ett såll när den väl släpps ut i det fria ( alltså ingen garanti för tät bil bara för att den stått under tak )
:D Rulla Lungt .
 
Toppen