Sv: Varbergs ändring av Getterön

Tjena Kejo och alla andra med för den delen.
Jag förstår din frustration med att stånga huvudet blodigt med sk politiker. Men att försöka att förstå vad det är som är den bakomliggande orsaken till deras ointresse att tillmötesgå "vårt "intresse, är inte det lättaste man kan ägna sig åt.
Jag kan ha förståelse för dom här ovan nämda insidenterna, MEN det behöver inte betyda att kommunen "inte" måste ha en klar ställning i frågan hur man hanterar dessa händelser.
För kommunens del är ju det bara ett bevis för att det som företelse bara fortätter,så länge man inte ger klara besked.
Ville man göra något åt situationen borde man bjuda in till en diskution i stället. För att höra sig för om den nya tiden som ändå står för dörren med oss Husbilsåkare som bara blir fler och fler för varje år.
Men jag kan idag inte komma ifrån att, kommuner med denna inställning till medmänniskor som trots allt har gjort valet att besöka kommunen bemöts som om dom vore pestsmittade.
Jag kan bara relatera till min egen kommun( Valdemarsvik) där jag för närvarande håller på med Turistchefen Göran Trysberg om att anlägga helt nya Ställplatser ca 5-7 st för närvarande.
Jag var senast i förmiddags inne på kommunen med en egenritad planbeskrivning över en parkering i centrum som skulle passa utmärkt till ändamålet, med inritade platser om hur vi skulle vilja att det såg ut om (vi) fick vara med att bestämma, och gehöret var fullständigt i från Turistchefen GöranTysberg. Nu gäller det att förankra det hos politikerna om dess förträfflihet, och jag tror mig veta att kommunstyrelsens ordförande Torvald Karlsson var helt övertygad att detta ska sjösättas i kommunen.
När jag kontaktade kommunen i första ledet, var min intuition att kan jag bara få dom att ge sig tid till att lyssna på vad vi har att framföra för argument i detta ärende, så skulle dom nog ha förståelse för vårat resonemang om ställplatser i kommunen som ger en signal om att " Hit är du hjärtligt välkommen med din Husbil".
Så jag tror inte att man ska "bombardera kommunen med mail av alla de slag" utan att ni som bor i kommunen bestämmer er för att göra gemensam sak, bestäm er för en strategi som ni utgår i från, så tror jag vägen till framgång i ärendet blir mycket lättare att nå.
Kejo, jag vill inte framstå som någon expert inom området på någon punkt, men om jag kan hjälpa till på något vis, slå en telefonsignal till mig så hjälper jag gärna till efter bästa förmåga med att ge dom erfarenheterna jag tillfälligtvis har förskansat mig med.
Jag är av den bestämda uppfattningen att när en kommun, som har anlagt nya ställplatser får "beröm" av lyhördhet från oss husbilsåkare i form av att vi då kan bombardera dom med "beröm i stället" då har vi troligtvis lyckats etablera en stormvåg över alla kommuner som är långt större än en sunamivåg av Tailands storlek .
ps Ursäkta gämförelsen med tailand, och att inlägget blev alldeles för långt.