• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var sitter vattenpumpen i dethleffs A5881?

F

F.d. 23660

Guest
Har skaffat min första husbil, en dethleffs A5881 2006. Var sitter vattenpumpen på en sådan?
Har kollat i vattentanken, utan att hitta den, så jag tror inte den är inbyggd i tanken.
 
F

F.d. 23660

Guest
Sv: Var sitter vattenpumpen i dethleffs A5881?

Nu har jag lärt mig att det finns två vattentankar, en vid/under passagerarstolen, och en bakom förarstolen, under soffan. I vattentanken bakom förarstolen satt en dränkbar pump.
Min nya fråga är: hur flyttas vatten mellan tankarna, finns det en pump som sköter det, eller är det bara en slang som utjämnar nivån mellan tankarna?
 

prokuratoren

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Norge
HBK-Nr
5283
Medlemskap
2026
Sv: Var sitter vattenpumpen i dethleffs A5881?

På min 2001 5881 fyller man vann på tankene ved å fylle opp tanken på høyre side, like ved stolen i døråpningen. Nede på gulvet, mellom stol og tank er et kran som kan regulere vannet mellom tankene. Kranet har også en funksjon for å tømme tankene via avløpsrør under bilen.
 
F

F.d. 661

Guest
Sv: Var sitter vattenpumpen i dethleffs A5881?

På min sitter det en metallplatta mellan förar och bodel, därunder är passagen mellan höger/vänster sida av tanken.
 
Toppen