• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var sitter tempgivaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Aviatören

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Heby
HBK-Nr
1972
Medlemskap
2024
Irriterar mig på att innertemperaturen anges med ca 4 grader för hög temp på den display som finns i husbilen. Yttertemp visar helt ok.
Burstner Elegance 810 -10. Någon som har bättre koll?

Aviatören
 

Tony o Tina

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1268
Medlemskap
2028
Sv: Var sitter tempgivaren?

Hej

En kompis till oss har en likadan bil och där satt givaren innanför en Låda i köket vilket gjorde att dom aldrig fick upp tempen i bilen, då utrymmet för givaren blev snabbt varm

MVH
Tony
 

Aviatören

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Heby
HBK-Nr
1972
Medlemskap
2024
Sv: Var sitter tempgivaren?

Givaren till Aldevärmen sitter mycket riktigt på/i fronten till diskhon och kan kanske påverka den värme som Aldevärmaren producerar.
Men i så fall skulle informationen till boendedelens display också ta sin information från samma sensor/givare (den givaren står det Alde på), det har jag ingen koll på heller.
Har vi någon Burstner 810 användare där ute?
Aviatören
 
F

F.d. 2591

Guest
Sv: Var sitter tempgivaren?

Hej

Man kan nog inte räkna med någon större prestation på de fabriksmonterade mätarna vad gäller inne och ute temp.

vänligen

Stig.B.
 

Aviatören

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Heby
HBK-Nr
1972
Medlemskap
2024
Sv: Var sitter tempgivaren?

Det gäller givaren till innertemperaturen i husbilen som presenteras på bodelens display. Där kan man välja att läsa av ytter- eller innertemperaturen.
En vanlig termometer visar 24 grader men den digitala avläsningen säger 24 grader.
Aldevärmaren har en egen display och vars givare är märkt Alde.

Aviatören
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen