• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Var sitter "skrikan" i en Globecar

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Efter en vecka på leriga Ölands vägar så har summern som indikerar att fotsreget är ute slutat fungera. Jag har spolar med högtryck under bilen och i fotsteget men det hjälpte inte. Skall börja felsöka och börjar naturligtvis vid kontakten i steget. Men om det är skrika som lagt av, var sitter den.
Globecar/Pössl SPortive 2014
Fiat 250
150 hk

Så länge det lät så uppfattade jag att ljudet kom från passagerarsidan i närheten av handskfacket.
Tar gärna emot tips om var jag ska börja leta. Tack på förhand!

Sv: Var sitter "skrikan" i en Globecar

Hejsan

På vår Pössl Roadcruiser sitter summern till fotsteget till vänster om EBL,en under förarstolen. Den ser ut som en lite större sockerbit.

Sv: Var sitter "skrikan" i en Globecar

Tack! Sände ett mail till Rickard i Pukavik med samma fråga och han svarade samma sak. Rickard är en av få handlare som svarar på mail.
Hittade "sockerbiten" och det var den som var trasig och nu är den bytt.

Tillbaka
Toppen