• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Var kan jag få tag i tysk campinggaz-flaska 907?

• Startad av Startad av F.d. 9022
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 9022

Guest
Jag behöver en tysk gasflaska "Camping Gaz 907" till min nyinköpta Ford Transit Nugget.

Campingvaruhuset.se har flaskan i sin webb-butik men jag har just fått besked den inte längre finns kvar i sortimentet.

Tidigare har jag frågat på några svenska husbilsfirmor som importerar bilar från Tyskland.

Kan någon ge mig ett bra tips?

Lars i Simrishamn

Sv: Var kan jag få tag i tysk campinggaz-flaska 907?

Va är det för flaska eller vad skiljer från en "vanlig" 11kg tysk stålflaska undras?

Jag har precis kommit tillbaka från mitt garage där jag har en flaska du söker 907 som är full och plomberingen obruten, men jag bor i Uppsala. Jag vet inte hur den kan komma till Simrishamn med tanke på brandrisken

Är det inte enklare att skaffa ny reduceringsventil och slang, och sedan gå över till svenska 2 kg-flaskor? Dessa går ju att byta överallt.

Hej
Kolla på blocket Blekingedelen.Jag såg annons från Gasollennart i Norje där han hade även utländska flaskor till salu

Hej larsemil!
Det verkar som jag skall till Stockholm helgen 9-10 maj och borde då kunna ta mig till Uppsala. Är du hemma då? Och hur mycket vill du ha för din flaska?
Hälsningar/Lars 0414-12412

Jag blir glad om om du ger mig 300 kronor. vi kommer att vara i Uppsala den helgen. Välkommen

Mvh
larsemil tel 0705532249

Finns på N 59 48 16, E 17 37 57 om du har GPS

Tillbaka
Toppen