• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var hittar jag säkringen till bilstereon, Fiat Hobby 600-92

monkan68

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Forshaga
HBK-Nr
36850
Medlemskap
2024
Hej! För att göra en lång historia kort. Jag ägde den här husbilen i 2 månader förra året. Stereon är en Kenwood KBC-BT5**U med bluetooth. Funkade klockrent när jag hade bilen i min ägo. Nu har jag köpt tillbaks den och nu fungerar enbart parkoppling för samtal via BT. Source funkar inte så jag kan inte byta till BT, CD eller Radio. Har googlat lite och hittat att nån råkat ut för liknade, att stereon "fastnat" i ett läge. Displayen visar alltså inte dessa val när jag tycker på Source, den är helt svart. Personen som haft liknande problem bröt strömmen till stereon och då hoppade allt igång igen. Men vart sjutton hittar jag säkringen? Har koll på säkringarna som finns under luckan i handsfacket, men jag tror inte den sitter där?

Bild på husbilen.

fiat.jpg
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Dra ur sladden ur radion så slipper du smutsa ner dej om händerna när du håller på med batteriet.
Dessutom så tappar ju annat spänningen som du kanske inte vill skall tappa minnet. :)
 

monkan68

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Forshaga
HBK-Nr
36850
Medlemskap
2024
Tack alla =) Jag fick en liten snilleblixt idag och satte i ett USB och då hoppade allt igång, allt utom CD. Jag misstänker att det sitter en CD som fastnat, men jag kör sällan CD så det spelar mindre roll. Huvudsaken är att stereon funkar med radio och att köra Bluetooth med Spotify.
Lyft en säkring i taget , när radion slocknar så vet du vilken säkring det är. En säkring kan gå till flera funktioner
Så gjorde jag igår, men med säkringarna som sitter under luckan i handskfacket. Men nu tror jag att jag löst problemet =)
 
Toppen