• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var finns fina längdskidspår?

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Vi tänker försöka hitta skapligt fina längdskidspår, åker imorgon 15/3. Hur långt norrut behöver man åka för att det ska vara OK skidspår? Säfsen och Sunne verkar vara kört, funderar på Hovfjället eller behöver man åka längre upp mot Idre kanske, vi kommer från Skaraborg
 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Grövelsjön i nordligaste Dalarna (förbi Idre en bit) är snösäkert och har bra spår.
Se upp så du inte åker in i Norge bara. :)
 

Hasse o Annika

HBK Medlem
Inlägg
225
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29150
Medlemskap
2024
Vi har åkte i år både i Grövelsjön,Tandådalen även Hovfjället dom hade alla mycket snö och fina spår.Hovfjället blir väl närmast för er. Även Långberget i norra Värmland brukar ha mycket snö å fina spår. I slutet på mars har vi bokat orsa grönklitt. Bilden från Tandådalen
Finns som vi tycker är bra spårkarta kör den mot GPS så man ser exakt var man är o när det är nyspårat
Men alla är inte med där
Mvh
 

Bilagor

  • 20210307_133015.jpg
    20210307_133015.jpg
    4,9 MB · Visningar: 7

JohanÖ

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
25691
Medlemskap
2024
Som det redan sagts tidigare, Hovfjället har mycket snö. Långberget är underbart och snösäkert. Jag har inte varit där i år (ännu) men har aldrig varit besviken när jag varit där. Förra året kostade den 400 kr med el att stå där men då ingick också dusch, bastu, toa och torkskåp. Allt beläget i hotellet typ 100 meter från ställplatsen (om man står på den övre). Enda nackdelen med den övre är att om liften är avstängd får man ett grymt (bra) backpass som avslutning. Lite jobbigt om man kört slut på sig i spåret och räknat med liften. Men det har funkat det också :)

Uppdaterat: ringde just till Långberget för att boka in mig i helgen. De har i år endast säsongplatser.
 
Senast ändrad:

björns

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1458
Medlemskap
2024
Vi tänker försöka hitta skapligt fina längdskidspår, åker imorgon 15/3. Hur långt norrut behöver man åka för att det ska vara OK skidspår? Säfsen och Sunne verkar vara kört, funderar på Hovfjället eller behöver man åka längre upp mot Idre kanske, vi kommer från Skaraborg
Hej Ulricehamn finns Vorld cup spåren kvar, kanonfina. PS Du har ställplats (parkering ),toa,vatten, kök, Gratis,
 
Toppen