• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var är jag?

Kjenyh

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Luleå
HBK-Nr
154
Medlemskap
2024
Hej!

Jag lämnade Lapphelvete förra söndagen och ställde kosan söderut från Vitå via Arvidsjaur, Vilhelmina, Östersund, Stockholm, Norrköping, Västervik, Vimmerby och nu Kosta. Inte fan blev det direkt nån temperatur stegring precis, i morse utanför Vimmerby var det 7,5 grad, givetvis plus. Jag trodde det var vårflod i alla åar för vattnet står högt ända ut på åkrar och ängar. När man ser sjöar där det finns badplatser är det säkert tio meter vatten mellan strand-kanten och badbryggan. Jag har haft en fantastisk resa genom Sverige och skall fortsätta mot Skåne-Lund där min lilla syster finns och hälsa på henne. Nu har det börjat regna igen, men det skiter jag för nu skall lägga mig och dra skinnet över ögonen. Jag har slagit på värmen, förra natten hade jag inte det och vaknade till 14 grader och 90% luftfuktighet inomhus.

Kjelle
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Var är jag?

Fniss... Jag var ute veckan för midsommar och det var rejält varmt om nätterna. Bytte till sommartäcket inför turen till Öland efter midsommar. Fy tusan vad kallt det var! Som tur var låg vintertäcket kvar i en sänglåda...
Så du lämnade den del av landet som haft sommarvärme medans vi andra dränkts i regn! Nåja, en härlig resa låter det som i alla fall!
 
Toppen