• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Val av sommardäck

classe273

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2025
Vet någon skillnaden mellan Michelin Agilis+ och Michelin Agilis Camping?
Verkstaden jag kontaktat föreslog Agilis+.

Jag har en Burstner/Renault med maxvikt 3850 kg. Däcksdimension är 225/65 R16 C.

Lars Erik

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Val av sommardäck

Agilis Camping har styvare sidor och är att föredra om man ställer av på vintern eftersom de inte deformeras lika lätt vid längre stillestånd.

F

F.d. 58601

Guest

Camping tål högre tryck o även fodrar det.
C däck kan köras med mindre tryck.

Efter mycket funderande har jag bestämt mig för Agilis+ till våren, brukar ha ganska jämna 4 kg o mjuk körning för det, kört nu 75000 km de har nöts jämt, har ingen tung bil.

/Leif

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Hej

se bara till att däcken har tillräckligt hög belastningskoficient.

/Stig

F

F.d. 55370

Guest

Köpte nya däck nu då sa han som sålde däcken att camping är ett mönster som Michelin har Rätt eller fel ??:):)

Clapton

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2025

Fel! Camping innebär att däcken är tåligare med bl.a. Förstärkta sidor. Har inget med mönstret att göra.
Claes

F

F.d. 55370

Guest

Fel! Camping innebär att däcken är tåligare med bl.a. Förstärkta sidor. Har inget med mönstret att göra.
Claes
Har inget med mönstret att göra????
Förstärkt uppbyggnad med dubbla stomlager som tillåter högre däcktryck

Robust däcksida: 8 skyddsklackar har placerats på vardera sidoväggen och ökar tåligheten mot t.ex. trottoarkanter.
<LI class=last-child sizset="13" sizcache="73">
se_lamellized_sculpture_294x119.jpg
Däckmönster med 30% fler lameller* och 20% öppnare mönster*, i kombination med slitbanegummi anpassat för olika väderförhållanden. Detta ger bra grepp även vid körning under mer krävande förhållanden (grus, gräs, lera osv.)

Toppen