• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Val av sommardäck

Möller

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Varberg
HBK-Nr
168
Medlemskap
2024
Det är nu dags att byta till nya sommardäck. Har nu Michelin Agilis (225/75R 16CP). Talade idag med en däckhandlare för att få ett pris på nya däck. Han rekommenderade Maxxis campo, som enlig honom är betydligt billigare, men skulle ha samma goda egenskaper som Michelin. Jag har inte sett något test eller hört något omdöme om detta däck. Är det någon som har och vill förmedla erfarenheter av Maxxis campo.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej ! varit nöjd med dina michelin däck ? om så är fallet tycker jag du ska fortsätta med det märket ? jag fick ut nästan 7000 mil på mina michelin och var bra för övrigt så även om de kostar mer så känner jag mig trygg med det däckvalet ! sen rekommenderar fiat det märket ! lycka till i ditt val !
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Det är nu dags att byta till nya sommardäck. Har nu Michelin Agilis (225/75R 16CP). Talade idag med en däckhandlare för att få ett pris på nya däck. Han rekommenderade Maxxis campo, som enlig honom är betydligt billigare, men skulle ha samma goda egenskaper som Michelin. Jag har inte sett något test eller hört något omdöme om detta däck. Är det någon som har och vill förmedla erfarenheter av Maxxis campo.
Vad jag kan se finns Maxxis campro endast i 15 tum,dom passar inte din bil.
Jag skulle välja Michelin eller Continental.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Jag körde över 8 000 mil på mina Michelin framdäck, och det var ändå 3 mm kvar. Svårt att slå på en 5-tonnare med tvillingaxlar.
Kolla pris hos T H Pettersson i GBG. De brukar ha bra priser.
 
Toppen