• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Val av smartphone

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.969
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
I senaste numret av Pc för alla ställde man frågan, vilken typ av mobil man väljer vid nästa köp.
Jag blev lite förvånad av resultatet
 

Bilagor

  • Skärmklipp.PNG
    Skärmklipp.PNG
    537,9 KB · Visningar: 7

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Val av smartphone

Ja, att det var så många som var inne på en Windows-telefon var faktiskt överraskande.

Men det stämmer väl med mina egna funderingar. Jag är sugen på att prova med en Windowslur igen nu när Windows 10 finns och jag kan få till en gemensam plattform mellan min stationära dator, min SurfacePro och mobiltelefonen.
Lite kul med nytt är det också. Iphone har ju känts tråkig och omodern ett bra tag och Android börjar ju också kännas lite smått ”ospännande”.
Frågan är väl också viken Windowslur man skall köpa.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Val av smartphone

Jag var tvungen att skaffa hörapparater. För att kunna styra dessa på rätt sätt, var jag tvungen att skaffa en ny telefon och det skulle vara en Iphone, lägst 5a, det blev en 6a. Jag är väldigt nöjd med både hörapparaterna och telefonen. Det finns en sökfunktion för att hitta hörapparaterna, om jag tappar dem. Det har hänt tre gånger och hittat dem varje gång. De är inte större än en 10 krona, så hamnar de i gräset är det omöjligt att hitta dem utan denna finess. Hörapparaterna kostar 15 000:- per styck och jag har på båda öronen.
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Val av smartphone

Faktiskt inte så jätteförvånad, möjligen gått snabbare än förväntat. En gemensam plattform och Microsofts charmoffensiv (gratisutgåva) som nu också skall gälla piratkopior?!? av W7 och 8 är nog så lockande. Gissar att det procentuellt blir mest Android användare som omvänds. Iphone utövarna är däremot märkestrognare (lite tvungna?) så rullar nog inte på i samma takt där. Fast det är en helt personlig ovetenskaplig uppfattning... Men spännande att se, och konsumenterna är största vinnarna.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Val av smartphone

Har både en OnePlus One med Oxygen Os og en Microsoft Lumia 640 XL med windows 10. Begge meget bra, utvalget av apps litt bedre på android. Bruksmessig ingen stor forskjell og Lumia har en meget god håndtering av dual sim.

Hvilken jeg foretrekker er litt varierende, men jeg vurderer å bytte tilbake til Cyanogen CM 12.1 på 1+1 selv om Oxygen har enda mindre crapware.

Det er noen saker jeg savner fra den andre uansett hvilken av telefonene jeg bruker.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Val av smartphone

Jag tycker inte resultatet är konstigt alls, det rör sej om de som läser PC för Alla.
Jag tror att de läsarna är ganska "windowsvänliga".
Skulle man gå ut på sta'n och fråga kreti och pleti blir det förstås helt andra svar.
I min bekantskapskrets känner jag en (1) som har en windowsphone.
 
F

F.d. 28371

Guest
Sv: Val av smartphone

Det er vel de nye telefonene fra Microsoft som frister. De har gjort det meget bra i tester. Windows telefonene har også mange prisgrupper. Jeg syntes at iphone koster for mye. De nye toppmodellene fra Microsoft gir mer for pengene og er billigere.
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Val av smartphone

Kan ju vara så att som man frågar får man svar. Vilket märke tror du att du väljer nästa gång hade kanske gett en annan fördelning. Jag misstänker att det faktiskt finns en del som tror (eller i alla fall i en snabb frågeställning misstar) att en "Windowstelefon" = "Smartphone". Att denna undersökningen skulle ha något med framtida markandsandelar att göra är jag mycket skeptisk till! Apple sätter det ena försäljningsrekordet efter det andra och Androidvärlden ligger inte långt efter, sedan kommer kanske Windows där längre bak. Vi behöver prispress på telefoner så det är bra om läget ändras, men jag har svårt att tro det.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Val av smartphone

Windowstelefonen spåddes en lysande framtid när den hette Nokia men därav blev intet.
För få och för dåliga appar?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Val av smartphone

Även om majoriteten av dem som svarat är PC och windowsvänliga så är det ändå en överraskande hög andel av dem som är inne på att byta till en windowstelefon. En majoritet av dem har ju garanterat inte en Windowstelefon idag.
Nyfikenheten på nya windows är förmodligen stor. Sen om den nya plattformen räcker för att den skall ta några större marknadsandelar är ju en annan sak.

Vi kanske heller inte skall dra alltför stora slutsatser av ett resultat från bara 922 svarande.:p
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Val av smartphone

Windowstelefonen spåddes en lysande framtid när den hette Nokia men därav blev intet.
För få och för dåliga appar?

Fortfarande bristen på appar som är WP,s stora dilemma, varför jag personligen återvänt till Android.
 
Toppen