• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Val av mindre husbil - input sökes ang vinterbonad

Husbilspekulant

HBK Intresserad
Kommun
Karlskrona
Hej,
Jag har tidigare varit inne på plåtis men hyrde en en helg nyligen och trivdes inte med den stora dörren eller sluttande väggar. Jag tror plåtis är toppen för många men efter att ha provat har jag ändrat åsikt. Börjat kolla på husbilar och här är det det minst lika svårt.

Första funderingen: Vad betyder vinterbonad?
Jag har kollat på exempelvis eura mobil med dubbelgolv osv men behövs det?
"Vintercamping" för mig handlar om en långhelg över jul hos släktingar i södra sverige, behövs dubbelgolv och alde-värme för detta?
Fungerar en Adria eller Sunliving som exempel "lika bra"? javisst mer gasol men kanske en rimlig kompromiss.
PS: ska notera att jag är mycket varm av mig och om en "vinterbonad" bil ger svalka på sommaren är det ett viktigt argument..

Jag vill ha en bil med avstängning mellan sov och bodel, ingen taksäng pga min längd men bäddbar bodel då vi kommer bo max 2+1 person.

Jag har fler frågor till er som kan så mycket för att hitta rätt bil men tänkte frågan om viterbonad är en viktig start, så jag tar gärna kommentarer från er i forumet.
:)

Toppen