Jag skickade en förfrågan till nordvästra Skånes största husbilsfirma om vad de kan köpa vår husbil för enligt en kort beskrivning i en mall på dess hemsida.
Fordon: Husbil
Regnr:
Märke:
Modell:
Årsmodell:
Miltal:
Utrustning:
Förtält:
Annat:
Vilket pris önskar ni få: 0
Övrig information: Önskar vad ni ungefär kan ge för ett köp.
--------------
Tack för att du kontaktat oss angående försäljningen av ditt fordon. Vi är intresserade av att köpa det direkt och kan erbjuda ett pris på 330 000 kr, under förutsättning att fordonet är i normalt skick, nyligen servad och inte har några skador eller fukt. Innan affären kan avslutas behöver vi genomföra en besiktning av fordonet. Testen kostar 1500 kr och tar cirka 90 minuter. Den innefattar bland annat fukttest samt kontroll av funktioner, däck och skick.
Hur låter det? Återkom gärna om ni är intresserade eller om ni vill boka en tid för besiktningen.
--------------
Vi vill sälja direkt.
Vi gör en besiktning, där jag är med och ni skriver ett utförligt protokoll. Bilen besiktigades i går, och likt alla tidigare år, utan anmärkningar. Servad i fjor och därefter inte använd.
Därefter förhandlar vi om priset.
Ge mig ett par-tre förslag till tid på olika dagar så återkommer jag.
--------------------------------------------
Vi kan absolut köpa in er husbil.
Ni kan däremot inte vara med under testet då det sker i vår verkstad. Skulle vi hitta något som påverkar priset negativt för er del så kommer vi givetvis visa er det.
Det högsta pris som vi kan ge är det som jag föreslog.
Jag vill bara vara tydlig med allt innan.
------------------------------------
Du får ordna så att jag kan vara med på testet. Mitt krav.
-------------------------------------
Ni kan tyvärr inte vara med under testet så då får vi tacka nej.
Fordon: Husbil
Regnr:
Märke:
Modell:
Årsmodell:
Miltal:
Utrustning:
Förtält:
Annat:
Vilket pris önskar ni få: 0
Övrig information: Önskar vad ni ungefär kan ge för ett köp.
--------------
Tack för att du kontaktat oss angående försäljningen av ditt fordon. Vi är intresserade av att köpa det direkt och kan erbjuda ett pris på 330 000 kr, under förutsättning att fordonet är i normalt skick, nyligen servad och inte har några skador eller fukt. Innan affären kan avslutas behöver vi genomföra en besiktning av fordonet. Testen kostar 1500 kr och tar cirka 90 minuter. Den innefattar bland annat fukttest samt kontroll av funktioner, däck och skick.
Hur låter det? Återkom gärna om ni är intresserade eller om ni vill boka en tid för besiktningen.
--------------
Vi vill sälja direkt.
Vi gör en besiktning, där jag är med och ni skriver ett utförligt protokoll. Bilen besiktigades i går, och likt alla tidigare år, utan anmärkningar. Servad i fjor och därefter inte använd.
Därefter förhandlar vi om priset.
Ge mig ett par-tre förslag till tid på olika dagar så återkommer jag.
--------------------------------------------
Vi kan absolut köpa in er husbil.
Ni kan däremot inte vara med under testet då det sker i vår verkstad. Skulle vi hitta något som påverkar priset negativt för er del så kommer vi givetvis visa er det.
Det högsta pris som vi kan ge är det som jag föreslog.
Jag vill bara vara tydlig med allt innan.
------------------------------------
Du får ordna så att jag kan vara med på testet. Mitt krav.
-------------------------------------
Ni kan tyvärr inte vara med under testet så då får vi tacka nej.