• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad ska Sjöberg säga??!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag tyckte Sjöbergs kattbild var så fin så att jag kunde inte hålla fingrarna borta!

DSC_9709 org.JPG

Hade det varit min bild så hade jag retuscherat den så här:

DSC_9709.JPG

Jag vet inte vad Sjöberg säger om detta tilltag men jag tycker den vita grejen ovanför katten stör en hel del. Detta var en väldigt snabb och slarvig retuschering i Photoshop. Det går att göra bättre! Bara ett exempel.

Jappe
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Vad ska Sjöberg säga??!

Jappe - du ska få svar från Danmark - om det er ok'ej - har inte set Sjöberg i det liten land.:)
Spekulerar lite att ta bort sladden från den elektriska katten -12 eller 230 volt, om du bestämmer dig
Eller är det katten som fångade laptop mus-pekaren ?
Färgen är ojämn så inte lätt att ta bort.

C'est tout!
:D;)
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vad ska Sjöberg säga??!

bild-792407.JPG

Försökte med iPad på Sjöbergs katt
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Vad ska Sjöberg säga??!

Tur man inte använder paddan för fotoretusch :rolleyes: .

I senaste versionen av Lightroom så skall det gå att retuschera bort oönskade objekt i bilden. Det går till så att det oönskade ringas on varefter programmet letar upp lämpliga ytor i bilden att clona över till den valda ytan. Tyvärr får jag nog dras med LR4 ett tag till så jag har inte provat själv.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Vad ska Sjöberg säga??!

Mycket bra Jappe och Knarrevik. :)

Jag funderade på om jag inte skulle ta bort markisbenet och eventuellt flytta mig en aning när jag tog bilden, men förmodligen hade motivet varit borta sen länge innan jag blivit hunnit blivit klar.

Fint här i Billund förresten, Wifi ingår sa de i receptionen på campingen... utgår var nog en bättre beskrivning.

mvh jocke
 
Toppen