• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad ska man ha narkoslarm till?

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Nu har jag äntligen hittat en användningsområde.

Efter alla heta diskussioner narkosgasers vara eller inte vara, så har jag skådat ljuset.

Två gånger denna vecka har larmet gått omotiverat ute på gården där bilen står. Fösedd med ett waeco magicsafe msg 150.

Idag luktade det illa i bilen när jag gick in. Upptäckte ett stormkokande bodelsbatteri som spydde vätska och var rejält varmt.

Uppenbarligen så reagerade larmet på gaserna som bildades, och det gjorde det i ett tidigt skede, det var bara jag som ignorerade det och trodde på ett fellarm.


Batteriet var skrot, tur att jag precis köpt två 95ah att sätta in då det gamla var dåligt ändå. Nu återstår bara att se om batteriet var sämre än jag trodde och inte tåldes att laddas mer, eller om ebl99:an ballat ur helt och tokkört in i batteriet.
 
Senast ändrad:

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Vad ska man ha narkoslarm till?

Det var lite larm monterat när jag köpte min bil. Tycker det är helt OK. Gaslarm (gasol), Gaslarma (narkos) och brandvarnare. Även om jag inte tror på narkos i samband med inbrott så gör det ingen skada. Och brandlarmet löser ut ibland när jag lagar mat.

/M
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.894
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Vad ska man ha narkoslarm till?

Det var lite larm monterat när jag köpte min bil. Tycker det är helt OK. Gaslarm (gasol), Gaslarma (narkos) och brandvarnare. Även om jag inte tror på narkos i samband med inbrott så gör det ingen skada. Och brandlarmet löser ut ibland när jag lagar mat.

/M

Ahaa... en GAStronom i farten :)
 
Toppen