• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad kolla på en Adria Matrix 700 SL

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Har köpt en Adria Matrix 700SL Supreme 2019 som ska levereras om ca en vecka. Är det någon som har tips om vad jag bör kolla speciellt vid leveransen? Har husbil idag men inte haft Adria tidigare så tips emottages med tacksamhet.
 

Bo66

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
35389
Medlemskap
2024
Kolla batteriernas anslutningar, när jag köpte min så satt minuspolen inte hundra fast, konsekvensen att elboxen brann upp vänta på box och reparation 2veckor. I övrigt tycker jag att det inte finns några problem.
Krister
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.726
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Har en likadan
Kylskåpet gick inte på 12 Volt ÅF bytte kretskort.
Bodelsdörren nedre låset (den svarta plastnäbben)tog inte i bygeln i karmen , fixat en gång men nu är det trasigt igen det får dom fixa igen troligtvis måste ÅF justera dörren , den har varit trög att stänga från början.
Eltrappan är bytt en gång , plastkuggarna gav upp,En mörkläggningsgardin ovanför matbordet fick justerats den ”drog” snett. Lite lacksläpp på plasten ovanför dörren på passagerarsidan , enligt ÅF har dom kontaktat Adria men inte fått svar ännu.
Annars är vi mycket nöjda med den
Totalvikt 4.5 ton drar 0.90 till 1 liter milen robotlåda
 
Toppen