D
Deleted member 11118
Guest
Jo jag vet nog vad ni har, men använder ni påsar eller vätska.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har funderat i samma tankebanor eftersom vår Sog mynnar ut precis under vår markis där vi sitter och äter, men aldrig känt någon lukt. Kan det vara så att sogen har något filter, typ aktivt kol, och måste man i så fall byta/underhålla det på något sätt för att slippa lukt även i framtiden?..
Kör samma som Peter och Helena, vet vi att tömning kommer ske väldigt snart så Biltemas variant, annars blå påsarna.
Spolar aldrig ner toapapper, har en liten plastpåse bredvid så slipper jag tänka vilket toapapper som används. Dock ska tilläggas så gör vi inte nr 2 i husbilen så påsen med pappret blir inte en äcklig historia...
Om man har SOG och därmed kan avstå från div biocider så bryts allt normalt toapapper ner (med reservation för att den gamla sortens franska toapapper som kändes som smörgåspapper nog torde motstå det mesta; den dög iiofs inte heller till att torka sig med).
Men jag förstår inte hur man kan göra annat än mycket korta utflykter utan att behöva göra "nr 2". Att blåhålla sig länge är inte att rekommendera, en väg att dra på sig tarmfunktionsstörning. Med en rejäl spade i bagaget lär det säkert gå klara resor sommartid utan toaletten men nu är det ju snart vinter.
aake