• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad har det kunnat vara för sorts husbil jag såg ?

F

F.d. 3605

Guest
Såg idag en verkligt grym husbil stå parkerad idag.
Den var säkert 11-13 m lång och ca. 4m av mittsektionen på bilen kunde skjutas åt sidan och öka bredden till ca. 4m.
Trodde jag skulle komma ihåg namnet, men glömde det.
Började på Sport...om det var modell eller typ vet jag ej.

Någon som vet vad det kunde vara för fabrikat ??

:confused:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Vad har det kunnat vara för sorts husbil jag såg ?

Det fanns ganska många husbilar med utskjutbara partier på mässan i Düsseldorf. Tyvärr tittade jag inte så mycket på dem och minns inte namnet på så många.
Det fanns även små bilar där dinetten kunde skjutas ut och öka bredden. Vad vitsen var vet jag inte mer än att det blev en stor tom golvyta mellan dinetten och köket mitt emot. Men det ser fräckt ut och det kan ju vara värt en hel del.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med några namn, förutom Niesmann+Bischoff som dock inte börjar på "Sport". Kanske det var någon amerikansk bil du såg?

F

F.d. 4879

Guest

Ingen dålig husbil, priset för den var heller inte fel! Den stora frågan är väl bara om den är byggd för vårt klimat och tillgången på delar om det skulle behövas samt om det är 220 volt?

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Den var inte illa :wub:
Där har man nog inte diskuterat maxlängd/maxhöjd! :wideeyed: :D
/Thomas

F

F.d. 6586

Guest

Här är ett gäng fina "Pushers" färdiga för leverans vid Newmar:s fabrik i Nappanee.

Åkte förbi några stora tillverkare i Indiana USA av ren nyfikenhet. Får våra bilar att kännas som enmanstält..

Newmar_Pushers.jpg

F

F.d. 6586

Guest

Det är möbelsnickare som han här (Amish) som står för den fina inredningen.

Fick en bild när han var på väg till jobbet.....

Amish2.jpg

Amish.jpg

F

F.d. 4879

Guest

Husses bil var väl ändå det värsta hitills!

F

F.d. 6586

Guest

Yepp, en värsting.
Newmar tillverkas i Nappanee i Indiana.
Min lilla poäng med bilderna ovan är att dessa fantastiska maskiner till stor del byggs av Amish-folket. De lever fortfarande utan el och andra moderniteter. De är mycket skickliga yrkesmän och billig arbetskraft.
Många har tvingats lämna "självhushållningen" och utbyte av tjänster och varor inom den "egna gruppen" bla för att den egna marken inte räcker till gårdar åt alla i den nya generationen längre. Därför ligger flera av dessa tillverkare av lyxbilar i bla Indiana som har en stor Amish befolkning.

Newmar Mission Statement
Our mission is to honor God in all business activities; to be best in product and service leadership to our customers; to be a conscientious and fair employer; to provide a reasonable profit to the owners.

Vad var det han sjöng Hasse Andersson "Får man ta HUSBILEN med sig till himlen"
Då är det en sådan man skall ha :)

Senast redigerad av en moderator:
Toppen