• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad gäller chassikontrollen på Fiat Ducato chassi 250?

F

F.d. 58939

Guest
Har fått meddelande om automatisk chassikontroll på vårt Fiat Ducato-chassi 250 från 2012, "gult trafikljus", men hinner inte få en tid att göra den innan vi åker till Frankrike:

"Vi ber dig kontakta Fiat Camper Assistance-verkstaden eftersom det finns kontroller som vi vill utföra på ditt fordon. Observera att kontrollen inte är säkerhetsrelaterad och kommer att utföras utan kostnad."

Vet någon vad kontrollen gäller mer exakt?
Vill gärna veta vad det rör sig om innan vi åker...

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Vad gäller chassikontrollen på Fiat Ducato chassi 250?

Ring en Fiat verkstad så kan de kolla vad det gäller.
Åtgärd kan du få på samtliga Fiat verkstäder i Europa.

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Jag hade det också i våras och jag kollade på en Fiat verkstad i Tyskland och dom hann inte fixa,,det var bara att köra,,,det var en slang som var för lång eller kort som har med turbon att göra ...åtgärdades i Sverige tog ca 10 min..verkstaden sa att det kan orsaka att motorlampa tänds..
Ring till Fiat 0080034281111 och välj 15 för svenska språk..

E

Ericsson c52

Guest

Har fått meddelande om automatisk chassikontroll på vårt Fiat Ducato-chassi 250 från 2012, "gult trafikljus", men hinner inte få en tid att göra den innan vi åker till Frankrike:

"Vi ber dig kontakta Fiat Camper Assistance-verkstaden eftersom det finns kontroller som vi vill utföra på ditt fordon. Observera att kontrollen inte är säkerhetsrelaterad och kommer att utföras utan kostnad."

Vet någon vad kontrollen gäller mer exakt?
Vill gärna veta vad det rör sig om innan vi åker...

Hej om du går in och regristerar dig med namn och email adress på fiatcamper får du email om vilken åtgärd det gäller

jag hade det samma med gult ljus på min 12a och där var det kontroll växellådsbultar

hedinbil servar fiat

F

F.d. 58939

Guest

Det är länge sedan jag gjorde det och det är därför jag därifrån nu har fått meddelandet men det säger ingenting mer specifikt om vad det rör sig om mer än det jag skrev ovan (att det inte gällde säkerheten). Finns ingenting vare sig i e-postmeddelandet eller om jag loggar in på sidan med mitt lösen som skvallrar om vad chassikontrollen rör sig om, någonstans.

Senast redigerad av en moderator:
E

Ericsson c52

Guest

Det är länge sedan jag gjorde det och det är därför jag därifrån nu har fått meddelandet men det säger ingenting mer specifikt om vad det rör sig om mer än det jag skrev ovan (att det inte gällde säkerheten). Finns ingenting vare sig i e-postmeddelandet eller om jag loggar in på sidan med mitt lösen som skvallrar om vad chassikontrollen rör sig om, någonstans.

Ok de va konstigt jag fick nog 3mail innan jag fick mitt åtgärdat och hedinbil skiktade in en särskild blanket som jag fick skriva på och efter 3dar fick jag grönt ljus

i mitt mail ståg det om åtgärden

har du möjligtvis gjort något fel

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Ok de va konstigt jag fick nog 3mail innan jag fick mitt åtgärdat och hedinbil skiktade in en särskild blanket som jag fick skriva på och efter 3dar fick jag grönt ljus

i mitt mail ståg det om åtgärden

har du möjligtvis gjort något fel

Jag fick inte heller någon mail,,,

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

På våran skulle ett relä flyttas samt mjukvaran uppdateras (2.3MJ 150).

Peter :)

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Ring verkstaden och fråga ved det är. de ser det på sin dator.
Gult är ju bara en mildare varning, är det rött skall det åtgärdas omgående.

Toppen