• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad bör ingå i köpet

F

F.d. 10616

Guest
Hej
Har haft min husbil i en vecka imorgon och det dycker upp nya fel hela tiden.
Den var så dåligt städad, fett på gardiner, möglig markis och mögel i kylen. Framdäcken är gamla dubbdäck fast dubben är utdragna, mönsterdjupet på gränsen till olagligt. Spillvatten tanken rinner över men indikerar tom. Skruvade bort locket på avtappningen och det vat fullt med skit som satt fast i röret. Det är min första husbil och borde kollat bättre men i det tilllstånd man befinner sig i när köpet är i hamn sätter stop för det. Ska det inte ingå ett ställ med vinterdäck oxå, jag lämnade min bil med nya däck, både vinter och sommar. Upptäckte oxå att ac i hytten inte funkar men det finns kvitto på att den är lagad, solceller funkar inte. Kan någon hjälpa mig med vad som gäller. Och den var dyr.
Tack på förhand
Leif

F

F.d. 25230

Guest
Sv: Vad bör ingå i köpet

Hej
Har haft min husbil i en vecka imorgon och det dycker upp nya fel hela tiden.
Den var så dåligt städad, fett på gardiner, möglig markis och mögel i kylen. Framdäcken är gamla dubbdäck fast dubben är utdragna, mönsterdjupet på gränsen till olagligt. Spillvatten tanken rinner över men indikerar tom. Skruvade bort locket på avtappningen och det vat fullt med skit som satt fast i röret. Det är min första husbil och borde kollat bättre men i det tilllstånd man befinner sig i när köpet är i hamn sätter stop för det. Ska det inte ingå ett ställ med vinterdäck oxå, jag lämnade min bil med nya däck, både vinter och sommar. Upptäckte oxå att ac i hytten inte funkar men det finns kvitto på att den är lagad, solceller funkar inte. Kan någon hjälpa mig med vad som gäller. Och den var dyr.
Tack på förhand
Leif
har du köpt på firma eller privat, vi köpte våran på firma och den va inte spisielt dyr för att vara husbil, men efter en veck märkte vi att kylen inte funka, markisen va kass, i toa utrymmet funka inte varm vattnett och så va det ett missljud i lådan, allt fixa dom utan några problem växelådan va det några små bussningar bara, allt annat satte dom dit nya saker sen funka allt :) så firma då ska du ha garanti, privat vet ja inte,,,,,,,,

F

F.d. 10616

Guest

Hej, jo den e köpt på firma, så då finns det garanti va bra., men vad tror du om däcken, det sitter ju 6 däck på min och dom fram var dåliga

F

F.d. 8036

Guest

Köper man en begagnad vara, vilken som helst, ligger det en ganska stor undersökningsplikt hos den som köper. Det finns inget som säger att det ska ingå vinterdäck i köpet eller att det ska vara ett visst mönsterdjup förutom att dom ska vara lagliga förstås.
Den utrustning som finns ska fungera men när det gäller hur gammalt, slitet eller smutsigt det är, får köparen se till att undersöka detta själv och se till att man får eventuella rättelser inskrivna i kontraktet och man ska naturligtvis se till att bilen nyligen är undersökt för fukt och få ett protokoll på detta. I övrigt är jag rädd att det är i befintligt skick.

Sedan kan man naturligtvis fråga sig vad det är för firma som lämnar ifrån sig en sådan bil som du beskriver såvida den inte var beskriven som ett renoveringsobjekt.

Toppen