• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad är ett bra startbatteri idag?

FreeTime Campers

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2027
Vad är ett bra startbatteri idag, som kan ta emot laddning hyfsat snabbt vid korta körningar och kanske stillestånd i veckor?

Har läst mig till att Banner-batterier har fått hyfsat bra betyg, men vad finns det för mer?
Letar efter 95Ah.

Tänk även på att det beror delvis på husbilens ålder och då ifall den har "smart laddning" då är det AGM-batteri startbatteri som gäller, gärna avsett för start/stopp teknik

Äldre husbilar klarar inte alltid att ladda upp ett AGM till 100%, då skulle jag välja ett bly/syra startbatteri.

Tänk även på att det beror delvis på husbilens ålder och då ifall den har "smart laddning" då är det AGM-batteri startbatteri som gäller, gärna avsett för start/stopp teknik

Äldre husbilar klarar inte alltid att ladda upp ett AGM till 100%, då skulle jag välja ett bly/syra startbatteri.
Ja just det, Vår gamla häck är ifrån 2017, snart veteran.

Tillbaka
Toppen