• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad är detta?

F

F.d. 56138

Guest
Hej. Mitt första inlägg här på husbilsklubben!
Vi är nyblivna och glada ägare till vår första husbil. Det är en Hobby T 600 AK GFLC. Upptäcktsfärden har pågått i lite drygt en vecka och vi har lärt oss läxor både lätta och hårda. Som när under vår första natt på ställplatsen i Forsvik vårt alarm satte igång under natten. 7 GÅNGER... Skämdes som hundar kan jag lova. En snäll man kom förbi o frågade om vi behövde hjälp och med hans hjälp lyckades vi till slut få av det Phu... Som tur var var vi inte de enda med larm som satte igång den kvällen . Nu till min fråga. Några grejer följde med vagnen som vi inte har en aning om vad det är... Bifogar bilder på två av mysterierna så får vi se om någon av er känner igen dessa och kan förklara vad de är och vad de används till.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    46,8 KB · Visningar: 1.309
F

F.d. 56138

Guest
Sv: Vad är detta?

Samt denna.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    1,2 MB · Visningar: 19

Linder

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2025

Hej. Mitt första inlägg här på husbilsklubben!
Vi är nyblivna och glada ägare till vår första husbil. Det är en Hobby T 600 AK GFLC. Upptäcktsfärden har pågått i lite drygt en vecka och vi har lärt oss läxor både lätta och hårda. Som när under vår första natt på ställplatsen i Forsvik vårt alarm satte igång under natten. 7 GÅNGER... Skämdes som hundar kan jag lova. En snäll man kom förbi o frågade om vi behövde hjälp och med hans hjälp lyckades vi till slut få av det Phu... Som tur var var vi inte de enda med larm som satte igång den kvällen . Nu till min fråga. Några grejer följde med vagnen som vi inte har en aning om vad det är... Bifogar bilder på två av mysterierna så får vi se om någon av er känner igen dessa och kan förklara vad de är och vad de används till.

Vad har man ett forum till om man inte skall fråga??
Ford har ingenting att göra med Bodelen.
Nr ”ett” används för att öppna locket till GråVattenTanken som du förmodligen finner under en lucka i golvet.

F

F.d. 56138

Guest

Låter rimligt med något slags stöd till domkraften. Den har en liknande form på "foten". :mh:

Linder

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2025

Om jag förstod min Italienske vän så har No "två" med Domkraften att göra.

DACKE

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
846
Medlemskap
2023

Den första bilden visar ett verktyg som man andvänder när man skall öppna skruvlocket på vattentankarna

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Försökte att i all vänlighet ge ett konstruktivt tips.

Ofta förbiser man ju det mest uppenbara, som till exempel att titta efter i instruktionsboken hur man byter en glödlampa.

Eftersom föremålet på bild 2 har en tydlig Ford-logga, och föremålet på bild 1 ser ut att vara baserat på föremålet på bild 2, trodde vi i vår enfald att det var hos Ford som sakkunskapen fanns att söka.

Det ska bli spännande att få veta vad det verkligen är för prylar...

Senast ändrad:

sundarn

HBK Medlem
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
11990
Medlemskap
2025

Bild nr 2 är en stödplatta och förhöjning till domkraften,den ställs på marken med domkraften ovanpå
// Christer

F

F.d. 56138

Guest

Tack allihopa för bra svar! Är mäkta tacksam över den respons man får här! De bästa 250kr jag betalat på flera år!

Toppen