• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad är detta för sladd?

Kemikal

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Tranemo
Håller på och drar om all el i vår van.
och hittade då denna sladd. Börjar bakom en panel. I närheten av batteriet. Så jag antar att den kommer därifrån.


C8-E1100-B-4798-4648-A984-2306-B466-FFCD.jpg
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
660
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Jag har jobbat med kontakdon och anslutningssystem i 30 år men aldrig stött på denna variant. Måste vara något special från någon komponentleverantör typ Dometic e.d.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Det blir nog till att dyka in bakom panelen för att försöka klura ut vart den tar vägen :)
 

Kemikal

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Tranemo
Inga solpanelet på bilen. Om det inte har vart några portabla som typ hängt i fönstret eller nått! Skulle kunna vara nått som då laddar batteriet kanske? Men finns inte någon regulator någonstans heller. Får försöka lyfta panelen försiktigt och se vart det tar vägen om inte till batteriet. Kanske att det fortsätter till instrumentbrädan och bilstereon tänkte jag nu.

Kylskåpet som sitter i har en vanlig 12v kontakt.

Intressant teori om spelkonsol! Vilken skulle det kunna vara? Superkul då om de gjort en fast anslutning till någon gammal konsol! Haha
 
Toppen