• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad är detta för batteri?

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Hej Har i dag varit och fått nya batterier till bodelen på garanti, De satte in 2 st
EXIDE intelligent Power Micro hybrid
K 920 92 Ah 850 A 12V
Är detta ett startbatteri eller fritidsbatteri? Har inte hittat exakt likadan på nätet men det närmaste verkar vara startbatteri.

Ha de paffw

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Sv: Vad är detta för batteri?

Tack för länkarna. Jag tolkar att detta batteri är ett kraftigt startbatteri skall jag godkänna dessa som bodelsbatterier?
Ha de paffw

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Les EXIDE AGM | Exide Technologies, batterier och laddare spesiellt siste del.
Ja jeg ville være happy med et slikt batteri, det tåler å lades med stor strømstyrke og tar ikke sin død av en kraftig inverter samtidig som det tåler et stort antall ladninger og utladninger.

Har ikke funnet hvilket Ah tall den har ved lav utladning, de 92 Ah er oppgitt ved ekstremt forbruk - som bodelsbat ville jeg tro tallet skulle være vesentlig høyere i praksis.

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Extrem uthållighet: tre gånger högre cyklingstålighet än standardbatterier
- Maximal säkerhet: hermetiskt tillslutet batteri med övertrycksventiler och rekombinationsteknologi vilket innebär säkerhet vid montering i passagerarutrymmet

Batteriet lämpar sig också mycket bra för användning i andra applikationer med stort energibehov tex båtar, husvagnar och i konventionella bilar med många elektriska installationer såsom ambulanser, polisbilar, etc.

Denna text är kopierad från EXIDE hemsida
Så jag prövar dessa och ser hur de funkar
Tackar för hjälpen
Ha de paffw

skogen

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
1361
Medlemskap
2025

Hej!

har kommit över 2 st. batterier, kan inte finna någon information om dessa.

HOPPECKE

595 901 085 dIN en 50342

12V 95Ah 850A super heavy duty

vliees.tec Innovation-line

en stilla undran om det är något som är andvändtbart?

skogen.

Toppen