• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Va i hela fridens namn?

F

F.d. 26607

Guest
Är hela mobile.de bluff?

För jag har ringt på 5-6 husbilar nu (alla på firma) och alla är sålda.
Dom ligger alla fortfarande kvar på nätet..

Har dom "dessa" bilar ute bara för att locka folk till firman med låga priser..

Typ:

Kund: Du, jag såg på internet att ni hade en xxxx husbil som jag skulle vilja kika lite extra på.
Säljare: Du, den är tyvärr såld men "här" har vi en annan!

Är det bara att skippa alla husbilar med "bra" priser på mobile eller? Allt är ju sålt ändå..:(
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Va i hela fridens namn?

Är hela mobile.de bluff?

För jag har ringt på 5-6 husbilar nu (alla på firma) och alla är sålda.
Dom ligger alla fortfarande kvar på nätet..

Har dom "dessa" bilar ute bara för att locka folk till firman med låga priser..

Typ:

Kund: Du, jag såg på internet att ni hade en xxxx husbil som jag skulle vilja kika lite extra på.
Säljare: Du, den är tyvärr såld men "här" har vi en annan!

Är det bara att skippa alla husbilar med "bra" priser på mobile eller? Allt är ju sålt ändå..:(

Ja det kan nog vara så att de vill vissa upp en större volym än vad de verkligen har för att locka till sig spekulanter.
Sen är det nog också så att de riktiga fynden ryker direkt och då är det ju svårt att i Sverige hinna vara med. Undermedvetet har man nog ett annat tidsperspektiv när man tittar på bilar i Tyskland än om man letar fynd på blocket.

Fenomenet med gamla annonser finns ju hos bilhandlare i Sverige också där man t.o.m gör sig omaket att gå in och ändra annonstexten på nätet till SÅLD efter avslutad affär. Borde ju vara enklare att ta bort annonsen..

Annars är min erfarenhet att Mobile.de är en seriös annonsplats.
 
Toppen