• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vårtecken

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Vid besök på Hornborgasjöns hemsida fann jag nedanstående:
Nyheter 2007

Vår i luften2007-03-01Idag är det vår i luften vid Hornborgasjön. Om detta skvallrar nyanlända tofsvipor och grågäss.Klockan nio imorse uppenbarade sig några välbekanta silhuetter vid Fågeludden. I fladdrig formation, med sina karaktäristiska rundade vingar, drog en flock tofsvipor förbi. Tio till antalet. En timme senare kunde vi avnjuta sju grågäss på isen vid Trandansen. Grågässen är helt säkert nyanlända och redan laddade inför de revirstrider som stundar. Gissningsvis är det fåglar som ska häcka i Hornborgasjön.
whitelayout.gif
Lärkor vid Ytterberg2007-02-27Det har setts en stor flock sånglärkor vid Ytterberg. Snacka om vårtecken!Idag är färgen enahanda vid Hornborgasjön. Allt är vitt. Träden, fälten, himlen. Ögat får söka efter kontrasterna. Men trots att vinterns färg tagit över landskapet är våren bara ett ögonblick bort. Vid Ytterberg sågs i dagarna en flock om drygt tjugo sånglärkor - och ett mer klockrent vårtecken än lärkans ankomst står inte att finna. Vid Ytterberg kämpar också den lilla berlärkan vidare. Hon, eller möjligen han, har nu tillbringat en stor del av vintern på och kring parkeringsplatsen. Gissningsvis börjar det rycka i vingarna. Det är snart dags att flytta vidare. Norrut.

Härligt Kalle
 
P

PAM 97

Guest
Sv: Vårtecken

Toppen Kalle, finns det liv fins det hopp:D Pelle
 
Toppen