• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vårt avtal med SÅIFA

Rolf/Marianne

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
32640
Medlemskap
2025
Listpris låter ju bra med 1 kr 11 öre rabatt.
Nyss fått en faktura. Enligt kvitto på pump tankade jag för 1087.999, fakturan uppger 88 (innan momspåslag)öre rabatt och slutsumman var ca 10 kronor högre än om jag betalt med vanligt kort.

Om husbilsklubben kunde omarbeta avtalet som tex andra kunder har med Preem att man har en viss rabatt per liter räknat på pumppriset så hade avtalet sannolikt varit mycket bättre.

Jag har ett sådant kort oxå så tack och hej SÅIFA

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2025
Vårt rabatterade pris gäller en vecka i taget. Det priset får vi veta här på forumet eller själv räknar ut det från uppgifter på preem.se. Oftast är det lägre än vad man hittar på andra pumpar. Men ibland är det högre. Då väljer man den mack och det kort som ger lägst pris. Totalt sett är SÅIFA den billigaste möjligheten jag har. Någon enstaka gång tankar jag på annan mack när det är billigare.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag har precis fått min ÅFA faktura för juni. Tankningen den 15 juni kostade totalt 16:53 litern. Det var upp emot 1:50 billigare än pumppriset på aktuell och kringliggande mackar.

Pumppriset flukturerar ibland kraftigt över veckan, så vår rabatt kan både bli lägre och högre, men att det skulle gå att tanka billigare som privatperson, än med ett klokt använt ÅFA kort, har jag svårt att se.

elsebo46

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2025
Kollade priset idag Tanka tar 18:49, den här veckan betalar vi med HBK Såifa 17:31 en skillnad på 1:18/ L det är bra tycker jag.
Jag tror att man inte har koll på att priset låses en vecka, och om det är stora sänkningar på dom andra bolagen så kan det i vissa fall bli dyrare på Såifa men det är inte ofta det händer.
Christer

Lubbis

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2025
För diesel är det svårt att slå HBK/SÅIFA

Preem obemannad mack idag 18,59 - 0,50 (preemkortsrabatt) = 18,09

HBK/SÅIFA 17,39 så 0,70 kr billigare

För bensin är det 0,40 kr rabatt på listpris (ändras dagligen) Listpriser Företagskort - Preem

Med Preemkort får du normalt 0,10 kr rabatt på obemannad mack så här får man räkna lite dock kör ju Preem 0,50 kr rabatt hela sommaren på priset på pumpen så det är svårslaget.

Olle Jonsson

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Genomsnittspriset med Såifa kortet i år är 17,45 kr/l, ganska svårslaget enl. mig. Men som tur är kan man välja själv med vilket kort man vill använda. kör diesel även i personbilen så för mig är valet ganska lätt.

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
De som har Preem företagskort har ca 1kr/L på priset som visas på mackens skylt. Företagskortet har dock en årsavgift.

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Listpris låter ju bra med 1 kr 11 öre rabatt.
Nyss fått en faktura. Enligt kvitto på pump tankade jag för 1087.999, fakturan uppger 88 (innan momspåslag)öre rabatt och slutsumman var ca 10 kronor högre än om jag betalt med vanligt kort.

Om husbilsklubben kunde omarbeta avtalet som tex andra kunder har med Preem att man har en viss rabatt per liter räknat på pumppriset så hade avtalet sannolikt varit mycket bättre.

Jag har ett sådant kort oxå så tack och hej SÅIFA
Vilket kort har du då? Samt vilket datum gäller det? På fakturan står pris och liter, sedan dras rabatten ifrån. Förra månaden lyckades jag inte hitta något som matchar SÅIFA.

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Jag kan bara instämma i inlägg ovan, det är nog en svårslagen rabatt vi har som medlem i husbilsklubben. Visst kan man förhandla fram bättre men då pratar vi volym och bulk.
Stort tack till er som förhandlat fram vår rabatt.:applaus:

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Oj, jag tror vi tankade på en sån i Kalmar för några veckor sedan. Måste kolla när vi får fakturan.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vi har avtal med ÅFA, inte direkt med SÅIFA. Som jag ser det funkar vår rabatt på alla Preem-mackar och några SÅIFA-mackar. Jag tankar alltid på Preemmackar.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Skrev en ansökan om kort för ett antal veckor sedan, har inte hört något eller fått något i brevlådan. Däremot det andra kortet fick jag fort men jag måste sätta n pengar i förväg på ett konto och gav bara 7 öre i rabatt känns inte värt besväret?

Olle Jonsson

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Är det inte så att om en mack/containertank inte är anslutet till Åfa så fungerar inte Åfa-kortet. Med andra ord, självmarkerande.

Toppen