• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår nya bil

Fam Grönberg

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
Sv: Vår nya bil

Aldrig mera en ny husbil.Lite småfel är det ju kvar tex ljusinsatserna immar igen och att torkarna stannar lite då och då på intervall.
 
F

F.d. 52959

Guest
Sv: Vår nya bil

Jag har blivit lovad att mina fel blir fixade.Man blir nog lite pedant när det är så mycket pengar.Den är helt kanon att bo i .Om jag kan lära mig lägga in bilder kommer dom

Kolla mycket noga så du inte har fukt i undervåningen. I våran Eura hade vi ett mindre
läckage vid anslutningen till toaletten. Läckte bara ytterst lite men så småningom
blev det fukt i källaren.
Känner också andra Euraägare som drabbats av översvämning i undervåningen och
lämnat bilen till verkstaden i Zeven Aspe. Numera nedlagd sedan nov. 2011.
Så undersök minutiöst.
Mvh Sven-Eric
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Vår nya bil

Du kan inte ha varit länge i campinglivet om du inte märker skillnden på bilar och vagnar, vad beror svenska märkens framgångar på om det inte kvalliten och bemötandet av kunderna hade en svensk tillverkare burit sig åt på det viset så hade dom inte funnits i dag, men det är vanligt i dag att svenska produkter är hatobjekt gäller vagnar såväl som husbilar och även vanliga biar.
Helt rätt Cabby fick lägga ner sin husbil på grund av felkonstruktion av bl a värmeinstallationen där verkstäderna fick problem att komma åt installationen enligt flera verkstäder annars en välbyggd bil men gick inte att sälja till det priset som man trodde att man kunde ta ut. Så utlänsk eller svensk har ingen betydelse i detta fall.
 
F

F.d. 52959

Guest
Sv: Vår nya bil

I lördags var vi och titta till vår bil på verkstan det såg väldigt bra ut.
Alla felen åtgärdade så nu längtar vi att det ska bli vinare väder så det går att åka ut.
Hoppas att vi träffar flera husbilsklubbs medlemmar i år gärna med barn.

Antar att du köpt din i Bromölla. Trodde att de hade bättre kontroll. Så lät det
i alla fall när vi var där.
Mvh
Sven-Eric
 

Fam Grönberg

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
Sv: Vår nya bil

Antar att du köpt din i Bromölla. Trodde att de hade bättre kontroll. Så lät det
i alla fall när vi var där.
Mvh
Sven-Eric

Ja jag har köpt den i Bromölla.Men det är ju inte deras fel att fabriken har slarvat.
Jag har blivit väldigt bra bemött och fin service.En del av felen har vi väntat med för man ville ju andvända bilen också.Det värsta felet var ju att den luktade diesel i ca 800 mil
innan Fiat verkstaden fick för sig att kolla upp det.Dom skyllde på husbils tillverkaren
men felet satt i motorn en givare som var lös.Där i mot tycker jag att fabriken är lite
slöa att svara på reklamationerna och skicka ersättnings delar.Bromölla har gjort ett kanon jobb så nu blir det kanon bilen är ju väldigt skön att både köra och bo i.Längtar till våren.
 
F

F.d. 53064

Guest
Sv: Vår nya bil

Hej jag tycker nog att vi skall sätta lite mera press på handlarna för håll med om att det är mycket pengar vi kollar oxå på ny bil man skall säga till dom som någon sa att köpet går tillbaka om dom inte fixar felen efter 4 veckor då kanske vi får valuta på det vi köper för det här är ju mångas dröm att få köpa en husbil eller husvagn stå på er mvh Lasse:swoon:
 

Fam Grönberg

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
Sv: Vår nya bil

Nu har det gått lite mer 12 månader och nya fel tykar upp nästan varje gång den andvänds
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Vår nya bil

Tråkigt men det är ingen bil under 1,5 miljoner som kan kalla sig kvalitetsbil bara annorlunda design som man betalar för och vatten eller luyftvärme. Nu tar det nog hus i helv.... på forumet igen. Samma grundinnehäll från samma tillverkare, med vissa mindre avvikelser, det är bara vissa tillverkare som har nått viss status och kan ta ut ett högre pris och vi köper.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Vår nya bil

Om inte jag är helt ute och reser, så är det till syvende och sist, återförsäljaren som ska se till att allt är ok och att kunden blir nöjd. Så har det i alla fall varit med de nya Volvo vi har köpt.
Oavsett vilket uselt arbete som fabriken har gjort, så ligger ansvaret på säljaren/ generalagenten.
De ynka småfel vi har haft har man åtgärdat på ett mycket bra sätt! Hittar fabriken några fel i efterhand så återkallas ju bilarna. Så var det med växelföraren på vår C 30 för att ta ett exempel.
Är osäker på hur det är med husbilar specifikt men på personbilssidan är det en del prylar som eftermonteras av återförsäljaren.

Hade jag varit som ni, Grönberg, så hade Bromölla fått veta att de levat - oavsett hur "trevliga" de verkar! Sätt ner foten. Och gör det rejält! Som kund har man stora rättigheter. Det finns ju alltid ARN om inte annat hjälper.

Som ni säkert vet, har vi inget till övers för Bromölla! Men i detta fallet pratar jag generellt.
 

Fam Grönberg

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
Sv: Vår nya bil

Nu ska det nog bli bra Vd på Eura fabriken är i Bromölla och ska se till att dom grejerna som behöfs kommer dit.I morgon kl 09.00 ska jag träffa honom.Många av mina fel kommer att fixas nu den ska delvis byggas om och kompleteras med nya delar känns lite bättre nu.Ska bli kul och se vad vi får för kompisation.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Vår nya bil

Hur gick det Grönberg? Hade de någon "bra" förklaring?
 

Fam Grönberg

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
Sv: Vår nya bil

Ska hämta den på fredag fick nya framfjädrar.Nytt takfönster.Och diverse ombyggnad på
den.Hoppas det blir bra nu
 
Toppen