• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vår husbil.

Fam Grönberg

FD HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
Idag den 14/4 har vi haft vår husbil i två år.Det har varit väldigt mycket fel på den är ej helt okey ännu.Som tur är har vi en väldigt duktig mekaniker som hjälper oss.Aldrig en fabriksny husbil igen.Vi har blivit lovad förlängd garanti och det verkar behövas.Men ändå vi har haft så mycket strul så ska jag köpa nästa bil på samma ställe för vi har blivit väldigt bra bemötta och bra service.Håller inte med om att man ska klassa ner husbilshandlaren när det är fabrikationsfel på bilarna dom flesta gör nog så gott dom kan.

Senast ändrad:
F

F.d. 58666

Guest
Sv: Vår husbil.

Vi minns första kroppkaketräffen med fam Grönis i diesel dofter och kroppisar på Eriksöre.
Hoppas att kroppis doften gått ur sedan senast.:):):)
hälsn."linkan" o Kamilla.
solen och vindarnas ö

F

F.d. 50036

Guest

Vet inte vad ni haft för fel men visst är det så att det behövs både tålamod, ett händigt handlag och att älska förbättringar när man åker husbil.

Skulle ett vanligt personbilsmärke leverera bilar i skick med husbilar skulle det vara i konkunrs ganska snart...!

Lycka till Torbjörn

F

F.d. 24320

Guest

Tråkigt att ni haft så mycket otur med er husbil.

Men desto roligare att höra att ni blivit bra bemötta av er handlare/verkstad.

Allt som oftast här på forumet får handlare sig en välförtjänt dänga när dom inte betett sig som vi önskar och tycker dom bör i olika situationer.
Detta tycker jag i grunden är bra, då kan man få en liten fingervisning om hur företaget i fråga ser på sitt ansvar och vad dom tycker lite "god will" är värt för att ha nöjda kunder och ett bra rykte.
Vore roligt när ni nu ger lite ros till er säljare att få veta vart ni har handlat.
Både ris, men kanske framför allt" Ros förtjänar att ges till företagen i branshen.

Hoppas ni får en mer problemfri framtid i husbilen, och en fin sommar.
MvH Benny

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53012

Guest

Idag den 14/4 har vi haft vår husbil i två år.Det har varit väldigt mycket fel på den är ej helt okey ännu.Som tur är har vi en väldigt duktig mekaniker som hjälper oss.Aldrig en fabriksny husbil igen.Vi har blivit lovad förlängd garanti och det verkar behövas.Men ändå vi har haft så mycket strul så ska jag köpa nästa bil på samma ställe för vi har blivit väldigt bra bemötta och bra service.Håller inte med om att man ska klassa ner husbilshandlaren när det är fabrikationsfel på bilarna dom flesta gör nog så gott dom kan.

Tydligen är kvaliten på tillverkarna otroligt ojämn ena ägaren berömmer märket och den andre är totalt skitsur på samma märke. Man kan härmed fastslå att det finns inga premiummärken inom branchen utan handbyggda bilar med skiftande bilbyggare som tar sitt jobb på olika alvar från dag till dag, och total avsaknad av kontrollanter vid slutleverans. Vill tro att Concorde ägare som köpt en bil för 3-4 miljoner har en annan åsikt annars vet jag inte vad branchen är på väg. Trodde att Euro Mobil hade jämnare kvalitet med tyska ägare.

Fam Grönberg

FD HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024

Det är långt ifrån alla som vill erkänna att dom har fel på sina bilar.Det spelar ingen roll hur mycket dom kostar.Dom mest nöjda som jag har pratat med är nog Adria ägarna.
Jag vet att det finns Concorder med fel också.

Toppen