• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vågar man gå till frisören i dessa tider?

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Precis när det var tänkt att sträcka på benen och fixa håret efter senaste modet, då stängde alla frisörsalonger i den lilla Spanska staden. Nästa chock kom när bagaren stängde det lilla bageriet med stans godaste baguetter. OK, jag klarar mig utan klippning tills vi kommer hem, tänkte jag... ...men nu börjar jag bli osäker om jag vågar besöka min frisör. Problemet med min frisör är att han är ganska pratig, han är faktiskt "värre" än någon annan jag känner, en riktig "kärring" hade någon kanske sagt. Mycket snack betyder också mycket aerosoler som garanterat är på väg till mina snart 70-åriga lungor. Vad gör jag nu, fixar en fläta som fröken Greta eller tvingar frisören att använda ett av mina (hamstrade) munskydd? Vågar inte heller be Marianne hjälpa mig för den trenden är ännu inte på modet...
 

Skedalabonden

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
24322
Medlemskap
2025
Precis när det var tänkt att sträcka på benen och fixa håret efter senaste modet, då stängde alla frisörsalonger i den lilla Spanska staden. Nästa chock kom när bagaren stängde det lilla bageriet med stans godaste baguetter. OK, jag klarar mig utan klippning tills vi kommer hem, tänkte jag... ...men nu börjar jag bli osäker om jag vågar besöka min frisör. Problemet med min frisör är att han är ganska pratig, han är faktiskt "värre" än någon annan jag känner, en riktig "kärring" hade någon kanske sagt. Mycket snack betyder också mycket aerosoler som garanterat är på väg till mina snart 70-åriga lungor. Vad gör jag nu, fixar en fläta som fröken Greta eller tvingar frisören att använda ett av mina (hamstrade) munskydd? Vågar inte heller be Marianne hjälpa mig för den trenden är ännu inte på modet...

Ingen rädder för Corona, känns onödigt o chansa
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Min løsning er skinhead - praktisk når jeg er ute i solen mesteparten av dagen. SPF50+ på skallen. Hårstellet blir en runde med barbermaskin en gang i uka :D. Startet egentlig med 10 mm som jeg senere tok ned til 5, men det var vanskelig å få det jamt så det ble kortkort.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag tycker att du ska låta håret växa och beträffande det senaste modet så passar det endast ett fåtal alla andra ser ut som en stubbe som det växer mossa på och vem vill se ut som jun hui??
Själv har jag inte mycket problem med håret, skaffade en liten trimmer med rakblad för många år sedan brukar kamma mej med den regelbundet och det föränger tiden mellan klippningarna, som min fd fru gjorde och efter att jag brutit helt får klara mej undan. Kostade 9,5 eu på bahia och blev så bra det saknar jag här kostar en klippning 425 kronor inte klokt.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Tack fantastika vänner, många bra tips, jag hade säkert vågat testa "0-13 mm" dvs, t.o.m. Knut's bergsäkra variant, men Marianne fortfarande vill ha mig som när vi träffades för 30 år sen...

Enkelt förklarat: love this female "voice"

Kram till er alla i dessa "ovanliga" tider,
Ranko
 
Toppen