• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

växellåda peugeot j5

F

F.d. 53191

Guest
Chassiefabrikat: Peugeot
Chassiemodell: peugote j5
Chassietyp: Flatgolv
Motortyp: 2,5 TD
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Pilote
Husbilsmodell: pilote 450
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Växellåda
Hej! Efter att ha fått växellådan lagad så höll den bara 200 mil,och nu går den inte att reparera då den som gjorde reparationen slarvade,inga namn nämda. Så nu söker vi efter en växellåda.Alla firmor som säljer renoverade lådor ska ha en i utbyte.Den firma jag lämnade till för renovering vill ha flera tusen bara för att skicka tillbaks den.Så jag undrar om det är någon som har en liggandes som jag kan få köpa?

Göran&Lisa
 
F

F.d. 53191

Guest
Har sökt på det men dom växellådorna stämmer inte.Det måste vara peugeot eller citroen till 1992 sedan passar dom inte

Mvh Göran
 

Örebropiloten1

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kumla
HBK-Nr
12158
Medlemskap
2022
Hej Göran!

Det finns en i Värmland som har en isärskruvad låda till budpris, kolla om det inte finns möjlighet att köpa och få en bra renovering denna gång, ser att vi åker nästan samma bil :yes: har en bensinare som jag optimerar lite smått inför semestern och ska nog lyckas få till 15 hk till, undrar lite om det finns möjlighet att få kolla om det är så att du har infoblad om bodelen på din osv...??

Mats Örebro

Annars så har jag nog en som kan ha motor och låda liggande inte så långt ifrån er, bara över åkrarna :twitcy:

hör av dig iså fall //Mats
 
F

F.d. 53191

Guest
Fick ett supererbjudande idag från firman som har åtagit sig att renovera växellådan 31600kr!!, och då har vi givit dej 10% för det har dragit ut på tiden sa han.Så jag jagar vidare.Dess utom sa han att samma låda sitter på nya bilar!vilka ville han inte svara på.

Mvh Göran
 
F

F.d. 53191

Guest
Går det kanske att få dit ett motorpaket med växellåda från en Citroen Jumper hdi 01a?Köper jag en hel bil så har man ju lite att plocka från, och lite svetsning kan man ju fixa.Men vad tycker bilprovningen?

Mvh Göran
 

Åke Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
44
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
7195
Medlemskap
2024
Finns ett företag i Stockholm som renoverar lådor. Kommer inte ihåg vad de heter. Men sök på blocket så dyker de upp. De är vettiga att prata med. Har varit i kontakt med dem, när min låda krånglade. Men den löste vi lokalt med lite nya synkringar mm.
 
F

F.d. 53191

Guest
Nu har jag fått tag i en växellåda. Tack för tipset Örebropiloten1, det vart ju helt perfekt.Nu är det bara monteringen kvar.

/Göran
 
Toppen