• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Västkusten och fisk

H

hianders

Guest
Vi har ju varit i Bovallstrand och hälsat på nu några dagar. Vi var in på ICA-butiken där och man blir imponerad över utbudet av sill. Det har vi inte alls häruppe på samma sätt. Vi handlade naturligtvis färska räkor också.

Vi var också in till Hunnebostrand och en helt ljuvlig fiskbutik som hade ALLT, d v s fisk och tillbehör i form av grönsaker m m. Vi handlade kolja som nu skall ätas med skirat smör och färskriven pepparot samt ärtor. Bodde jag nära en sån butik så skulle det nog bli fisk flera gånger i veckan.

Lite avundsjuk blir man på er västkustbor som har sån tillgång till färsk fisk!! Vi har ju fisk här också naturligtvis men inte på samma sätt.

fru hianders/Inger
:yes:
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Västkusten och fisk

Det är tillgången på fisk och skaldjur som vi saknar mest efter flytten från västkusten till skåne.
 
Toppen