• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Värmeväxlare

Sv: Värmeväxlare

Tack problemet löste sig
icon7.gif

Jag ska också installera. Kan du förklara hur du gjorde tack!

Vänligen,
Mikael

Alde själva räknar med 8 timmars installationstid. Därför lät jag min hemmafirma installera.

Ett tips är att sätta en avstängningskran på motordelen,hela enheten blir 80grader varm ,kanske inte det bästa på sommaren.

Olof G har rätt. Jag kunde inte förstå varför min slinga till alkoven blev så varm i somras. Som om att det inte räckte med den värmen som var ändå i somras. Jag hittade ett Ballofixvred på värmeväxlaren som jag vred på och vips så försvann värmen i rören. Trots att jag inte hade värmaren igång under varma perioden så blev glykolen varm och spred sig runt i röret runt hela min alkov (aluminium leder värme bra). Ballofixvredet sitter på ingången till värmeväxlaren (från motorns kylarvatten) så att värmväxlaren inte blir varm.

Tillbaka
Toppen