• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Värmeproblem...

HåGe

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
38435
Medlemskap
2026
När jag startar trumapannan på gas för att få värme dyker det opp en felkod efter ett tag, W17H. Den varnar att pannan är överhettad. Jag uppmanas att fylla broilern m. vatten. Detta trots att jag har varmvatten i den redan, ofta upp emot 65 gr.utan att jag aktiverat varmvatten i appen. Kör 22 gr. på värmeinst. Har fläkten på eco. Mixar jag el och gas funkar det utan problem. Felkoden kommer bara då jag har värmaren på gas.

Mixar jag el och gas funkar det utan problem. Felkoden kommer bara då jag har värmaren på gas.
Att mixa el och gas innebär (väl?) att värmaren använder el så länge det räcker till. Om det blir kallare i bilen än vad elen klarar av så går gasen in. Så när du skriver att du mixar så antar jag att det just nu endast är elen som värmer och då fungerar det. Dvs troligen visar detta att det är gasdriften som ger felkoden i vilket fall som.

Tillbaka
Toppen