• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Värmegolv i Sunliving Lido S42L

NiclasSve

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Jönköping
Min svärfar har en Sunliving Lido S42L sedan 3-4 år som köptes på Holmgrens Fritid ()
Härom dagen kommenterade han att golvet i husbilen alltid är varmt oavsett om temperaturen ute kräver det eller inte. Jag kände på golvet och mycket riktigt kändes det som det var full fart på golvvärmen.
Min svärfar vet inte om och i så fall hur man stänger av värmen. Ingen el verkar vara inkopplad.
är det någon här på forumet som känner till mer om det här? Att vända sig till säljande firma är inte lönt då kunskap saknas.
 

NiclasSve

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Jönköping
Golvvärmen är comfortvärme men går på 230v. Kör man på gasol värme så blir oxå golvet varmt. Men då genom luftrören dom leder värmen
Så verkar det vara men jag hittar ingenstans att stänga av golvvärmen. Borde väl vara möjligt att stänga av när det 25-30° ute tänker jag?
På den husvagn som vi hade för drygt 10 år sedan så var det en Aldepanna och separat golvvärme som trycktes igång via en strömbrytare.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.226
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Så verkar det vara men jag hittar ingenstans att stänga av golvvärmen. Borde väl vara möjligt att stänga av när det 25-30° ute tänker jag?
På den husvagn som vi hade för drygt 10 år sedan så var det en Aldepanna och separat golvvärme som trycktes igång via en strömbrytare.
Sitter en brytare nån stans i gömmorna. Våra sitter under soffan på en svart klump som lyser ilsket rött när den är på. Så du får kräla runte å leta
 
Toppen