• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värme

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.272
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Den till vänster är till gasolvärmen, uppåt varmvattentemp, neråt värme o varmvatten, sedan mittenreglaget, ratten är till hur varmt du vill ha. Den till höger är till "elpatronen" om jag inte missminner mig. Bör finnas manual på nätet om du inte redan har en.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Den vänstra står på värme och 60˚ varmvatten. Man väljer om man enbart vill ha varmvatten uppåt, neråt om man bara vill ha värme eller både varmvatten och värme. Den vänstra står på enbart el och ca 900 Watt. Den väljer man el 900 W eller 1800 W uppåt, neråt om man vill ha gas eller både gas och el.
 

Jocke56

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
38268
Medlemskap
2024
Jag fick lite mer tips på min sida angående just detta. Kolla det om det hjälper.... har inte hunnit testa råden där än.....blir imorgon för min del...Hoppas det löser sig nu
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det är inte alltid så lätt att läsa dessa manualer som jag förstått att du är så förtjust i.

När vi köpte vår nuvarande husbil så läste jag faktiskt manualen till pannan. Jag blev väldigt konfunderad när det stod en massa om sommar- och vinterdrift och fick läsa flera gånger och fundera på vad de egentligen menade. Numera verkar detta vara borttaget i manualen så det går antagligen att köra värme även på sommaren numera, något som jag själv upptäckt rent empiriskt.

Manualer i all ära, ibland kan de vara lite väl krångliga och svårtydda och då kan det vara bra att ventilera konstigheterna här.

//Michael, medlem
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag tycker det verkar som om detta är hämtat ur en manual.

Läser inte folk manualer innan de börjar skriva om sina problem?

Pålle
Nej, jag tror inte det, det är mycket lättare om "någon annan" läser. ;)
Kanske är det med manualer till husbilar som med blinkers till BMW och AUDI, de levereras bara på mycket svårfunnen särskild beställning?:twitcy:
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Det var inte meningen att ställa till det på något sätt att ni ska bli osams över en fråga,denna gång gällde det inte vår husbil utan våra vänner köpte en husbil till ett kanon pris, men tyvärr så saknades manualen för HB, men tack för de bra svaren.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det är väl därför vi har forum, för att vi ska kunna dela med oss av vår visdom... och ventilera frågor vi har.
Jovisst, och det får ju de flesta väldigt mycket hjälp med också, men lite grundinfo kan man väl bjuda på när man vill ha hjälp?
Kanske en liten trevlig rad om varför man behöver hjälp, Bil, årsmodell, beteckning på (i det här fallet) pannan.
Och hur problemet yttrar sig?
 
Senast ändrad:
Toppen